بیماری تب کریمه کنگو به گونه‌ای نیست که درسطح کشورشیوع پیداکند بلکه این بیماری مقطعی است/ ریشه بیماری کنگو در دام‌های آلوده‌ای است که خارج از ضوابط و مقررات قانونی ذبح می‌شود.

تشدید اقدامات نظارتی و بهداشتی برای کنترل تب کریمه کنگو
سلامت نیوز : رئیس اداره خدمات بهداشت حرفه‌ای و مشاغل خاص وزارت بهداشت گفت: در استان‌هایی که مواردی از تب کریمه کنگو دیده شده است اقدامات نظارتی و بهداشتی از سوی اکیپ‌های بهداشتی برای کنترل و پیش گیری این بیماری تشدید شده است.

"رضا عزتیان" در گفت‌و‌گو با ایلنا گفت: مراکز بهداشتی شهرستان‌ها و خانه‌های بهداشت روستایی بلافاصله بعد از اینکه با یک مورد بیماری مواجه شدند آگاهی رسانی خود را به مردم افزایش داده‌اند.

وی درپاسخ به این سوال که آیا برای کارگران کشتارگاه‌ها و قصابان که درمعرض خطربیماری تب کریمه کنگوهستند تدابیرویژه‌ای درنظرگرفته‌ شده است افزود: کارگرانی که در کشتارگاه‌ها مشغول به کار هستند تحت پوشش تدابیر شدید بهداشتی قرار دارند و تمامی آن‌ها دارای پرونده‌های بهداشتی و کارت معاینه‌های پزشکی نیزهستند. رئیس اداره خدمات بهداشت حرفه‌ای و مشاغل خاص وزارت بهداشت با بیان اینکه همه این کارگران آموزش‌های لازم را دیده‌اند افزود: از وقتی که مواردی از این بیماری دیده شده است بازرسی از کشتارگاه‌ها افزایش پیدا کرده است و قطعا مخاطره‌هایی که مدنظر است مدیریت می‌شود. عزتیان با تاکید براینکه دام‌هایی که درکشتارگاه‌ها و زیرنظر سازمان دام پزشکی ذبح می‌شوند از سلامت کامل برخوردار هستند افزود: در مراکزی که تحت پوشش سیستم‌های بهداشتی و درمانی هستند دام بیماری ذبح نمی‌شود که به موجب آن بیماری تب کنگو در بین کارگران سرایت پیدا کند.

وی با تاکید بربراینکه ریشه بیماری کنگو در دام‌های آلوده‌ای است که خارج از ضوابط و مقررات قانونی ذبح می‌شود افزود: باید این آگاهی در بین مردم افزایش یابد که دام وگوشت موردنیازخودرا از مبادی قانونی خریداری کنند و در این صورت به کنترل بیماری تب کنگو تا حد بسیارزیادی کمک می‌شود. عزتیان خاطرنشان کرد: افرادی که خارج از دید دستگاه‌های نظارتی به ذبح دام مشغول هستند قابل شناسایی نیستند که به آن‌ها آموزش و هشدارهای لازم داده شود. به گفته وی بیماری تب کریمه کنگو به گونه‌ای نیست که درسطح کشورشیوع پیداکند بلکه این بیماری مقطعی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha