معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینكه دستیابی به سلامت در بسیاری از موارد به برخورداری از یك الگوی تغذیه‌ای صحیح ختم می‌شود، گفت: یكی از مبانی اساسی عدالت در سلامت نیز تغذیه است. به همین علت لازم است سرمایه گذاری علمی در دانشكده‌های تغذیه سراسر كشور در این خصوص صورت پذیرد.

سلامت نیوز : دكتر علیرضا مصداقی‌نیا در مراسم بزرگداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی كشور كه با شعار «نیم قرن راهبری دانش غذا و تغذیه در ایران گذشته،‌ حال و آینده» كه در دانشكده تغذیه دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی برگزار شد با بیان اینكه ایران 50 سال گذشته به دنبال یك تفكر استراتژیك انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی كشور را راه اندازی كرد، گفت: این امر نشان دهنده وجود تفكری صحیح در خصوص مباحث مربوط به سلامت و به ویژه تغذیه در كشور است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ عضو شورای عالی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی كشور با اشاره به اینكه دستیابی به سلامت در بسیاری از موارد به برخورداری از یك الگوی تغذیه‌ای صحیح ختم می‌شود، گفت: یكی از مبانی اساسی عدالت در سلامت نیز تغذیه است. زمانی كه سخن از بیماری‌های غیرواگیر به میان می‌آید تغذیه سالم طبیعتا از یك نقش پیگیرانه جدی برخوردار است.مصداقی‌نیا با بیان اینكه از دانشكده تغذیه خواسته شده است سند جامع تغذیه را تبیین كند، گفت: دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت نیز در انتهای سال 90 طرح بزرگ ریزمغذی‌ها را ارائه داد كه اكنون در دست اجرا و امید است بتوانند چراغ راه باشد.معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به مبحث سواد تغذیه‌ایی در سلامت گفت: اگر در برقراری ارتباط با مردم موفق نباشیم كار چندانی از پیش نخواهیم برد. به همین علت لازم است بررسی كنیم فارغ التحصیلان این رشته در چه جایی قرار دارند و برای ورود به عرصه سلامت كشور و راهنمای ایران تا چه اندازه توانمند و شایسته هستند.وی در پایان در خصوص تحقیقات تغذیه‌ای در كشور گفت: امروز انجام تحقیقات مدرن در این زمینه نظیر كار كردن بر روی مباحث سلولی و مولكولی ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha