مدیر بخش چراغ های راهنمایی شرکت کنترل ترافیک تهران گفت: هم اکنون طرح اولویت عبور خودروهای امدادی در برخی از خیابان های تهران به صورت آزمایشی در حال اجرا است که پس از بررسی آن در تمامی سطح شهر تهران اجرا خواهد شد.

مهندس مرتضی صلوتی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: برای عبور سریعتر و بدون وقفه وسایل نقلیه امدادی نظیر آمبولانس ها و خودروهای سازمان آتش نشانی که حرکت آنها برای تسریع امداد رسانی در سطح خیابان های شهر ضروری است تمهیداتی در نظر گرفته شده تا این خودروهای امدادی در پشت چراغ قرمز معطل نشوند .

وی اظهار داشت: این تمهیدات به گونه ای است که بر روی چراغ های گردان خودروهای امدادی، دستگاه کوچکی نصب می شود تا نزدیک شدن این خودروها را به چراغ قرمز قبل از تقاطع مسیر در حال حرکت خود، اعلام کند.

مدیر بخش چراغ های راهنمایی شرکت کنترل ترافیک تهران گفت: با نزدیک شدن خودروهای امدادی به تقاطعی که چراغ آن قرمز است، به گونه ای عمل می شود که 200 متر قبل از رسیدن این خودروها ، چراغ راهنمای قرمز برای عبور آنها به صورت خودکار سبز می شود.

وی تصریح کرد: از این طریق ضمن رفع احتمال بروز تصادف برای عبور خودروهای امدادی از تقاطع های چراغ قرمز، این خودروها می توانند بدون توقف برای رسیدن به صحنه حادثه و امداد رسانی به حادثه دیدگان، به حرکت خود ادامه دهند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha