تحقیقات پزشکی جدید در آمریکا نشان داد که دادن ویتامین C به کودکان تازه متولد شده از مادران سیگاری عملکرد ریه آنها را بهبود می بخشد.

سلامت نیوز : این تحقیقات پزشکی حاکی است: دادن دوزهای بیشتر ویتامین C به کودکان تازه متولد شده از مادران سیگاری که از ضعفی در عملکرد ریه رنج می برند تا حد زیادی به تقویت عملکرد ریه آنها کمک می کند.

محققان دانشگاه نیویورک این تحقیقات را روی 159 کودک متولد شده از مادران سیگاری انجام دادند.محققان عملکرد دستگاه تنفسی و ریه آنها را اندازه گیری کرده و به تعدادی از آنها دوزهای روزانه ویتامین C دادند که بالغ بر 500 میلی گرم بود و درمقابل به تعدادی دیگر از این کودکان یک داروی بی اثر دادند و وضعیت آنها را حدود 22 هفته زیر نظر گرفتند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ این تحقیقات بهبود محسوسی به میزان 34 درصد را در عملکرد ریه کودکانی که دوزهای روزانه ویتامین C را دریافت می کردند نسبت به کودکانی که داروی بی اثر را دریافت می کردند، نشان داد.ویتامین C در گروه ویتامین‌ها قرار دارد و به شکل قرص‌های 100 و 250 میلی ‌گرمی و قرص جوشان 1000 میلی ‌گرمی، پودر 500 میلی‌ گرمی و آمپول 500 میلی ‌گرمی در داروخانه‌های کشور موجود است. اما قرص جوشان آن به ویژه در فصول سرد سال طرفدار بیشتری پیدا می ‌کند.ویتامین C، ویتامین محلول در آب است که از اجزای ضروری برای ساخت و نگهداری کلاژن و بافت محیطی بین سلولی است.

ویتامینC، هم در بافتهای گیاهی و هم دربعضی محصولات حیوانی موجود است . غنی ترین منابع C، میوه ها و سبزی ها هستند، آب مرکبات نیز دارای میزان زیادی ویتامین C است.هر گرم کیوی میلی گرم vit C دارد هر فلفل سبز 74 میلی گرم vit C دارد هر پرتقال 68 میلی گرم vit C دارد یک برش بزرگ طالبی 124 میلی گرم vit C دارد 1 لیوان آب پرتقال تازه، توت فرنگی، کلم بروکلی، گریپ فروت، گوجه فرنگی، انبه، لیمو، گل کلم، سیب زمینی، هندوانه، اسفناج، کلم، نارنگی و دیگر میوه ها و سبزی ها، منابع گیاهی دارای ویتامین C و جگر، منبع حیوانی دارای ویتامینC است.مصرف این دارو سبب تقویت دستگاه ایمنی و افزایش سرعت بهبود زخم می  ‌شود، همچنین از تشکیل نیتروزآمین‌ها و نیتروز اوره‌های سرطان‌زا جلوگیری می ‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha