یکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۵
کد خبر: 49434

تعداد آمریکایی‌های مبتلا به سنگ کلیه از سال 1994 تا به حال تقریباً 2 برابر شده است که اپیدمی چاقی یکی از مهمترین دلایل آن محسوب می‌شود.

سلامت نیوز : بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه کالیفرنیا حدود یک نفر از هر 11 آمریکایی هم اکنون به سنگ کلیه مبتلاست که این آمار در سال 1994 یک نفر در هر 20 نفر بوده است.

به نوشته نشریه روز سلامتی سنگ کلیه تجمع کریستالهایی است که به دلایل ناشناخته در ادرار حل نمی‌شوند و  سنگ کلیه تشکیل می‌دهند. سنگ کلیه وضعیتی مرتبط با رژیم غذایی و سبک زندگی است.به گفته محققان افراد دارای سابقه دیابت، چاقی و نقرس بیشتر به سنگ کلیه مبتلا می‌شوند. معمولاً درد شدید نخستین نشانه سنگ کلیه است و حدود 50 درصد افرادی که نخستین بار به سنگ کلیه مبتلا می‌شوند باز هم به آن دچار می‌شوند.مهمترین کار در پیشگیری از شکل گرفتن سنگ کلیه رژیم غذایی و سبک زندگی، نوشیدن مقدار کافی مایعات، رژیم غذایی کم پروتئین و مصرف معتدل نمک است.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محققان با تحلیل داده‌های گسترده ملی و دولتی به این نتیجه رسیدند که مهمترین عامل افزایش سنگ کلیه افزایش میزان چاقی، دیابت و نقرس است که فاکتورهای خطرناکی برای ابتلا به این بیماری هستند.بر اساس آمار بین سالهای 1994 تا 2010 افزایشی 63 درصدی در میزان ابتلا به سنگ کلیه در آمریکا مشاهده شده است.درمانهای جاری برای سنگ کلیه بسته به اندازه سنگ و محل قرارگیری آن تنها از طریق جراحی یا اشعه ممکن است.برای جلوگیری از ابتلای دوباره به سنگ کلیه بهترین توصیه تغییر سبک زندگی و مصرف معتدل نمک و گوشت و نوشیدن زیاد آب است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha