یکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۴
کد خبر: 49436

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: براساس قانون جدید حمایت از حقوق معلولان، شورای عالی معلولان در کشور تشکیل می‌شود.

سلامت نیوز : یحیی سخنگویی در گفتگو با مهر افزود: در ماده 18 قانون جامع حمایت از معلولان به تشکیل شورای عالی ویژه معلولان به ریاست رئیس جمهور و دبیری رئیس سازمان بهزیستی تاکید شده است.

وی تاکید کرد: پس از اینکه قانون جدید در مجلس نهم به تصویب برسد اقدامات لازم برای تشکیل این شورا هرچه سریعتر با همکاری دستگاههای ذیربط فراهم خواهد شد.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه تشکیل این شورا در جهت رفع مشکلات معلولان بسیار موثر است، گفت: در این شورا رئیس فراکسیون معلولان مجلس ، نمایندگان انجمن های غیر دولتی ، رئیس سازمان صدا و سیما، معاون نظارت و راهبردی رئیس جمهور و ... عضو هستند.سخنگویی افزود: کمک به تشکیل خانوده زوجهای دارای معلولیت از طریق پرداخت تسهیلات ویژه ازدواج، اولویت در دریافت مسکن تملکی با دریافت کمک هزینه اجازه مسکن ، ارائه خدمات مددکاری مشاوره ای و پرستاری به زوجهای معلول و پرداخت حق پرستاری از جمله خدماتی است که پس از تصویب قانون جامع معلولان به این افراد ارائه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha