معاون بهداشتی وزیر بهداشت با بیان اینكه تمام استانهای كشور در اجرای برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع وارد شدند، گفت: پرونده الكترونیك سلامت تا دو ماه آینده برای تمام ایرانی‌ها تشكیل خواهد شد.

سلامت نیوز : دكتر علیرضا مصد اقی نیا در گفت و گو با ایسنا، گفت: تمام استانهای كشور در زمینه اجرای برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع فعال شده‌اند و اقدامات مربوط به اجرای این برنامه به خوبی پیش می‌رود تا قبل از مهرماه نیز قطعا پرونده الكترونیك سلامت برای تمام ایرانی‌ها تشكیل خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره انتقادات مطرح به برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع گفت:‌ وزارت بهداشت انتقادات را به صورت منطقی پاسخ می‌دهد ما انتقاد پذیریم. هیچ كاری در نظام سلامت نمی‌تواند بدون نظر دیگران انجام شود.وی تاكید كرد: برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع طوری طراحی شده كه مشاركت تمام ذینفعان از جمله استانداران، روسای دانشگاه‌های علوم پزشكی، معاونینشان، پزشكان عمومی،‌متخصص، فوق تخصصان و ... را می‌طلبد.معاون بهداشتی وزیر بهداشت درباره انتقادات مسئولان سازمان نظام پزشكی نسبت به نسخه 02 برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع گفت: اخیرا جلساتی را به منظور اجرای این برنامه در 29 استان كشور برگزار كرده‌ایم كه روسای سازمان‌های نظام پزشكی نیز در این جلسات حضور داشتند و مطالب خود را عنوان كرده‌اند. سوالات مطرح شده از سوی روسای نظام پزشكی‌ها نیز پاسخ دهی شده است.

وی در پاسخ به سوال ایسنا در زمینه درخواست برخی از مسئولان سازمان نظام پزشكی مبنی بر توقف اجرای نسخه 02 برنامه پزشك خانواده تا زمان اصلاح نقایص آن گفت: در مجموع به دنبال جلسات برگزار شده مطلبی كه به دلیل آن لازم باشد برنامه متوقف شود، بیان نشده است. برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع كاری ملی و بزرگ است و دسترسی مردم به خدمات بهداشتی درمانی را تسهیل می‌كند. همچنین این برنامه برای پزشكانی كه ممكن است اكنون امكان فعالیت نداشته باشند، زمینه اشتغال را فراهم می‌كند. از طرف دیگر اجرای این برنامه مصوب قانون برنامه پنجم توسعه است و دستور مقامات ارشد كشور را به دنبال دارد.مصداقی نیا گفت: انتظار آن است كه در شش ماهه اول سال 91 این برنامه در تمام كشور پیش رود. در حال حاضر نیز تمام استانها به جز دو استان درگیر برنامه شده‌اند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha