یکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۴
کد خبر: 49445

کارشناسان علوم پزشكی آلمان در مقاله جدیدی تاكید كردند كه مصرف مواد غذایی غنی از املاح معدنی و ویتامین‌های ضروری برای تامین نیاز بدن، بسیار بهتر و بی خطرتر از مصرف مكمل‌های حاوی این ویتامین‌ها است چون در برخی موارد این مكمل‌ها می‌توانند آسیب‌های جدی به بدن وارد كنند.

سلامت نیوز :این كارشناسان در یك مطالعه جدید متوجه شدند كه مصرف برخی از داروهای مكمل كلسیم می‌تواند احتمال ابتلا به حمله قلبی را در بعضی از مصرف كنندگان این مكمل‌ها بیش از حد معمول افزایش دهد. مكمل‌های كلسیم معمولا برای تقویت استخوانها و پیشگیری از شکستگی‌های استخوانی در بیماران سالمند تجویز می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این كارشناسان در بررسی‌های جدید خود تاكید كردند كه تجویز این مكمل‌ها برای سالمندان باید با احتیاط‌های لازم از سوی متخصصان صورت گیرد اما قبل از هرگونه مصرف این مكمل‌ها توصیه می‌شود كه بیماران حتی المقدور به جای مكمل‌ها از مواد غذایی طبیعی غنی از این املاح استفاده كنند.كارشناسان مركز مطالعات سرطان آلمان در این مطالعه تقریبا 10 ساله دریافتند كه خطر احتمالی حمله قلبی در افرادی که قرص کلسیم می خورند ممکن است افزایش قابل توجهی پیدا كند.لبنیات و شیر مهمترین منابع غذایی حاوی کلسیم هستند. مواد غذایی لبنی غنی شده مانند شیر سویا و سبزیجات سبز و دارای برگ‌های پهن نیز منابع مفید کلسیم هستند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha