سازمان جهانی بهداشت در گزارش جدیدی اعلام كرد به نظر می‌رسد تلاش‌ها برای ریشه‌کن کردن بیماری فلج اطفال به طور کامل موفقت‌آمیز نبوده است.

سلامت نیوز :در گزارش اخیر این سازمان آمده است: شیوع مجدد فلج اطفال در برخی از کشورهایی که قبلا این بیماری در آنها ریشه‌کن شده بود نشان می‌دهد که در عصر جهانی سازی این بیماری همچنان یک تهدید به حساب می‌آید.

كارشناسان سازمان جهانی بهداشت می‌گویند: موفقیت و به ثمر رسیدن تلاش‌های هند در زمینه ریشه‌کن کردن فلج اطفال تایید می‌كند که با وجود منابع کافی برای مصون سازی، ریشه کن کردن فلج اطفال امکان پذیر است.آمارها حاكی از آن است كه فلج اطفال در افغانستان، پاکستان و نیجریه همچنان رایج است. به دنبال مشاهده مواردی از شیوع فلج اطفال در کشورهایی که قبلا این بیماری در آنها ریشه‌کن شده بود، سازمان جهانی بهداشت اخیرا وضعیت فوق العاده‌ اعلام کرده است. این سازمان از دولت‌ها درخواست كرده است كه برنامه‌های گسترده‌ای را در جهت مقابله با شیوع فلج اطفال در كشورهایی نظیر نیجریه، پاکستان و افغانستان بكار گیرند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ گزارشات حاكیست كه ویروس این بیماری یک دهه پس از ریشه‌کن شدن دوباره به تازگی در آفریقا، تاجیکستان و چین مشاهده شده است. كشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت در نظر دارند كه طی نشست هفته جاری در ژنو در مورد اعلام برنامه ریشه‌کن کردن فلج اطفال به عنوان یک «فوریت» برای بهداشت عمومی تصمیم نهایی را اتخاذ نمایند.

در گزارش این سازمان همچنین آمده است: تاخیر و ناکامی در اجرای یك چنین برنامه‌ای می‌تواند منجر به فلج شدن سالانه بیش از 200 هزار كودك تا یك دهه آینده شود.بروس آیلوارد، مدیر برنامه ریشه کن کردن فلج اطفال در سازمان جهانی بهداشت در این رابطه خاطرنشان كرد: طی 24 ماه گذشته در سه قاره اروپا، آفریقا و آسیا موارد گسترده‌ای از شیوع این بیماری مشاهده شده که حتی به بزرگسالان نیز آسیب رسانده است و در برخی موارد 50 درصد از مبتلایان جان خود را از دست داده‌اند.سازمان جهانی بهداشت تاكید دارد كه با تلاش بیشتر و جدی‌تر کشورها می‌توان این بیماری را در سراسر دنیا ریشه کن کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha