دکتر کاظم ندافی در نشست خبری هفته بدون دخانیات با تاکید بر این که دستگاه‌های مربوط باید با عرضه قلیان برخورد کنند؛ افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پی گیری‌های لازم را در این زمینه انجام می‌دهد.

سلامت نیوز :  دکتر کاظم ندافی در نشست خبری هفته بدون دخانیات گفت: کلینیک‌های ترک و مشاوره ترک دخانیات نیز در وزارت بهداشت و همچنین در بخش خصوصی فعال است.
رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، هشدار درباره عواقب مصرف دخانیات را از دیگر راهبردهای کنترل و مبارزه با استـــعمال مواد دخانی دانست و گفت: درج هشدارهای بهداشتی روی پاکت‌های سیگار؛ قانون و در کشور در حال اجراست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛دکتر ندافی افزود: ممنوعیت تبلیغات محصولات دخانی از دیگر پی گیری‌هاییست که وزارت بهداشت نیز در این زمینه فعال است. همچنین افزایش مالیات بر مواد دخانی نیز از دیگر راهبردهای اساسی برای کنترل دخانیات در جهان است که نشان می دهد با افزایش قیمت، مصرف مواد دخانی کاهش یافته است.
وی اضافه کرد: بر اساس گزارش‌ها حتی در کشورهایی که با قدمت چند ده ساله در حال پی گیری راهبردهای کنترل دخانیاتی هستند، صد در صد در این زمینه موفق نبوده اند چرا که این موضوع کاری بزرگ است و از طرف دیگر شرکت‌های دخانیاتی چند ملیتی دست از مقابله نمی‌کشند بر همین اساس شعار امسال «مقابله با دخالت‌های صنایع دخانی در برنامه‌های کنترل دخانیاتی» انتخاب شده است.رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با تاکید بر این که اجرای کامل قوانین کنترل دخانیاتی مستلزم آن است که این قوانین به خواست عمومی تبدیل شود افزود: در اجرای قانون جامع کنترل و مبارزه با دخانیات می‌توان به ماده 5 این قانون مبنی بر الصاق تصاویر بهداشتی روی پاکت‌های سیگار اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha