یکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۲
کد خبر: 49511

درباره اثرات چربی سوزی و لاغر كنندگی سركه بارها و بارها شنیده اید اما هربار یك تحقیق جدید نتایج قبلی را رد كرده است

سركه بخورید لاغر شوید
سلامت نیوز : درباره اثرات چربی سوزی و لاغر كنندگی سركه بارها و بارها شنیده اید اما هربار یك تحقیق جدید نتایج قبلی را رد كرده است. بخصوص كه خیلی وقت ها ترس از زخم معده و خوردن سركه های غیرطبیعی با تركیبات شیمیایی خیلی ها را نگران می كند. اما شاید بد نباشد كه بدانید در آخرین تحقیقی كه انجام شده، دانشمندان به این نتیجه رسیده اند كه سركه معمولی (كه به عنوان چاشنی سالاد در تهیه ترشی و دیگر غذاها استفاده می شود) بسته به سن سركه ممكن است اثرات مثبتی بر سلامت انسان داشته باشد و همچنین سركه می تواند در پیشگیری از تجمع چربی در بدن و افزایش وزن موثر باشد.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات ؛ این مطالعات نشان داده است كه موش هایی كه در آزمایشگاه با یك رژیم غذایی پرچرب تغذیه می شوند و اسید استیك نیز به آنها داده می شود به طور واضحی چربی بدنی كمتری نسبت به دیگر موش هایی كه اسیداستیك دریافت نكردند، داشتند، با این حساب می توان دریافت سركه كه حاوی اسیداستیك است در كاهش چربی های بدن موثر است.از سوی دیگر تحقیقات انجام شده در ژاپن ثابت کرده است که سرکه های خانگی و معمولی می تواند ژن های مقابله کننده با چاقی را فعال کند.

سرکه از قدیم به عنوان دارویی برای درمان اغلب بیماری ها مورد توجه بوده و مطالعات سالهای اخیر ثابت کرده است که ماده شیمیایی اسید استیک که در سرکه موجود است می تواند در کنترل فشار خون و قند خون بسیار موثر باشد. محققان معتقدند که اسید استیک ژن هایی را فعال می کنند که تولید کننده پروتئین خاص برای تجزیه چربی ها هستند. این عملکرد مانع از تجمع و انباشتگی چربی در بدن می شود و به طبع وزن نیز کاهش می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha