معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: یکی از شاخص های مهم توسعه یافتگی کشورمان بحث سلامت مادران و نوزادان است که در هر دو این شاخص ها، دستاوردهای خوبی داشته ایم.

سلامت نیوز :دکتر مصداقی نیا، معاون بهداشتی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در هشتمین کنگره ملی سلامت خانواده گفت: در کشور ما بحث خانواده از جایگاه بالایی برخودار است آنچه که مهم است این است که ما تمام رده های سنی را در خانواده مد نظر داریم.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ وی افزود: موضوعی که در وزارت بهداشت در حال اتفاق است این است که از همین دیدگاه به بحث خانواده نگاه می شود.

 *سلامت مادران جایگاه رفیعی در وزارت بهداشت دارد
مصداقی نیا تصریح کرد: یکی از شاخص های مهم توسعه یافتگی کشور بحث سلامت مادران و نوزادان است. در هر دو این شاخص ها وضعیت ما رو به بهبود بوده است.معاون بهداشتی وزارت بهداشت اظهار کرد: شاخص مرگ مادران در سال گذشته 6/22 بوده و این رقم هم اکنون به 21در یكصد هزار تولد رسیده است.مرگ نوزادان یکی دیگر از شاخص های مهم است که ما در این زمینه نیز توانستیم دستاوردهای خوبی داشته باشیم.وی اظهار کرد: اتفاق دیگر بحث پزشک خانواده و نظام ارجاع است چند سال است که این بحث پزشک خانواده و نظام ارجاع مطرح شده است و در برنامه پنجم که در سال 89 و 90 به تصویب رسید و شروع به کار کرد پزشک خانواده و نظام ارجاع برای برنامه شهری نیز الزامی شد. مصداقی نیا در ادامه عنوان کرد: با توجه به تجربیاتی که در روستا ها و شهرهای کوچک و طرح های پایلوتی که در سه استان انجام شد در سال 90 توانستیم یک دستور العمل را برای جمعیت شهری تنظیم کنیم که در انتهای سال به تصویب شورای عالی رسید و پس از تصویب در هیات دولت ابلاغ شد.معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: کاری که در وزارت بهداشت انجام شد تشکیل ستاد اجرایی پزشک خانواده بود که این ستاد توانست کل استان های کشور را دعوت و برنامه عملیاتی کردن آن را ارائه کند.

*کل جمعیت شهری کشور تحت پوشش نظام ارجاع قرار می گیرند
مصداقی نیا گفت: در آینده ای نزدیک کل جمعیت شهری کشور تحت پوشش نظام ارجاع قرار می گیرند.وی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی در  بودجه سال 91 شش هزار میلیارد تومان اضافه بر بودجه های قبل اختصاص داد که این امر به پیشبرد برنامه پزشک خانواده کمک می کند.معاون بهداشتی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: سلامت خانواده ها با برنامه ی پزشک خانواده و نظام ارجاع می تواند با پیشرفت دو چندان پیش رود و ما در هر مکان محل و زمانی از گروه سلامت برخوردار خواهیم بود که یک تیم سلامت نگر کار را پیش خواهند گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha