نخود سبز یكی از مغذی‌ترین سبزیجات و سرشار از فیتو ریزمغذی‌ها، پروتئین، ویتامینها و موادمعدنی و آنتی اكسیدان‌ها است.

نخود سبز سرشار از فیتو ریز مغذی‌ها،املاح و ویتامین‌های حیاتی
سلامت نیوز : نخود سبز یكی از مغذی‌ترین سبزیجات و سرشار از فیتو ریزمغذی‌ها، پروتئین، ویتامینها و موادمعدنی و آنتی اكسیدان‌ها است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ برای مثال این سبزی مفید حاوی آنتی اکسیدان‌هایی مانند ویتامین ث است كه نقش مهمی در کاهش آسیب‌های قلبی عروقی دارد. این ویتامین مولكول‌های رادیکال آزاد موجود در بدن را خنثی می‌کند. همچنین فولات موجود در نخود سبز خطر بروز نارسایی عصبی مادرزادی را در نوزادان کاهش می دهد.نخود سبز همچنین نیاز بدن به ویتامین كا را که به ویتامین كا 2 تبدیل می‌شود، تامین می‌کند. ویتامین كا 2 برای حفظ املاح معدنی در استخوان ضروری است. مقدار كالری این سبزی نسبتا كم است و به همین خاطر در عین حال كه منبع خوبی از فیبرهای خوراكی محلول و غیرمحلول به حساب می آید فاقد كلسترول است. به دلیل ذخیره فیبر خوب مصرف آن به افرادی كه یبوست دارند توصیه می شود.

نخود سبز منبع خوبی از فولیک اسید و ویتامین ب 6 است. این سبزی با افزایش انرژی، مانع از خستگی مفرط و بی حوصلگی می شود. مصرف مقدار زیاد این سبزی به دلیل كه حاوی آهن است، مانع از بروز کم خونی می شود. نخود سبز همچنین منبع خوبی از ویتامین آ است.از سوی دیگر پزشكان تاكید دارند افرادی که از نقرس رنج می برند، از خوردن نخود سبز پرهیز کنند چون نخود حاوی ماده‌ای به نام «پیورینز» است که تولید اسید اوریک را افزایش می‌دهد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha