رییس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت از تدوین راهنمای ملی محاسبه، تعیین و اعلام شاخص كیفیت هوا خبر داد و گفت: این راهنما در زمینه كیفیت هوا و اثرات آن بر سلامت است كه در اختیار شركت كنترل كیفیت هوا و سازمان حفاظت از محیط زیست قرار دادیم.

سلامت نیوز : دكتر كاظم ندافی در گفت‌وگو با (ایسنا)، اظهار كرد: با این كه وزارت بهداشت اطلاع رسانی در مورد شاخص كیفیت هوا را همه روزه در دستور كار خود دارد راهنمای ملی محاسبه، تعیین و اعلام شاخص كیفیت هوا را در اختیار شركت كنترل كیفیت هوا و سازمان حفاظت از محیط زیست قرار دادیم كه مسایل مربوط به سلامت را بر اساس این راهنما به اطلاع مرم برسانند.

وی ادامه داد: راهنمای ملی محاسبه، تعیین و اعلام شاخص كیفیت هوا در سایت وزارت بهداشت نیز گذاشته شده است. این راهنما تمام رنگی و بسیار جامع است و به سراسر كشور از جمله تهران و دیگر شهرهایی كه با پدیده گرد و غبار مواجهند، ابلاغ شده است.ندافی گفت: در شرایط فعلی نمی‌توان اقدام پیشگیرانه‌ای در مورد ریزگردها انجام داد اما حداقل باید اطلاع رسانی مناسب برای مردم داشته باشیم.

ماسك‌های P1 و P2 می‌توانند مقدار ذرات تنفسی را كاهش دهند

استفاده از این ماسك‌ها برای بیماران توصیه نمی‌شود

رییس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت درباره تاثیر استفاده از ماسك‌ در كاهش ذرات تنفسی، گفت: تمام ماسك‌های P1 و P2 ماسك‌هایی هستند كه می‌توانند مقدار ذرات تنفسی را كاهش دهند. این ماسك‌ها موثر بوده و قیمت‌شان نیز مناسب است.وی ادامه داد: وزارت بهداشت برای بازرسان‌ بهداشتی كه باید در شرایط هوای آزاد فعالیت كنند، ماسك‌های مناسب را تهیه و در سراسر كشور در اختیار بازرسان قرار داده است سایر ادارات نیز موظفند این ماسك‌ها را برای پرسنل خود تهیه كنند.رییس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت، افزود: در مجموع افرادی كه در شرایط آلودگی هوا و ریزگردها مجبورند در هوای آزاد فعالیت كنند مانند كاركنان نیروی انتظامی، رانندگان وسایط نقلیه عمومی و ... می‌توانند از این ماسك‌ها استفاده كنند. اما استفاده از این ماسك‌ها برای افراد بیمار توصیه نمی‌شود چرا كه با استفاده از این ماسك‌ها تنفس محدود شده و با دشواری انجام می‌شود. اما استفاده از این ماسك‌ها برای افراد سالم كه موظفند در هوای آزاد فعالیت كنند، توصیه می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha