یکشنبه ۱۰ تیر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 4959

دانشمندان ایتالیایی موفق به تولید قرصی شده‌اند كه این قرص در درون معده باد می‌كند و در افرادی كه می‌خواهند رژیم غذایی داشته باشند، احساس سیری را تداعی می‌كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محققان به كمك این قرص تاثیر خوردن یك بشقاب اسپاگتی را در فرد شبیه‌سازی می‌كنند و به این ترتیب این قرص می‌تواند به مدت چند ساعت احساس گرسنگی را متوقف كند.

این قرص از یك هیدروژل (ژل آبی) و به منظور مقابله با معضل جهانی چاقی تولید شده است.

تاكنون این قرص بر روی 20 نفر آزمایش شده است. اما كارشناسان هشدار داده‌اند كه برای اطمینان بیشتر از ایمنی و بی خطر بودن آن باید در آزمایشات گسترده‌تری مورد مطالعه قرار بگیرد.

یكی از محققان كه این قرص را برای آزمایش مصرف كرده بود، اظهار داشته؛ در حالی كه قرص را در ساعت 11 صبح مصرف كرده بود در ساعت 6 بعدازظهر هنوز سیر بوده و احساس گرسنگی نمی‌كرده است.

این قرص كوچك وقتی خشك است حالت پودری دارد اما وقتی با یك لیوان آب بلعیده می‌شود تبدیل به یك توپ ژل‌ مانند در معده می‌شود.

این قرص از یك تركیب ارگانیك موسوم به سلولز تهیه شده است كه می‌تواند از بدن دفع شود.

قرص مزبور كه هنوز نامی برای انتخاب نشده، قرار است بر روی 90 فرد داوطلب برای آزمایش كه دچار اضافه وزن هستند،‌ بررسی شود تا مشخص شود كه این افراد چه مقدار وزن در طی آزمایش از دست خواهند داد و آیا این دارو عوارض جانبی نیز خواهد داشت یا خیر؟

محققان تهیه كننده این قرص می‌گویند كه داروی مزبور باید حدود 30 دقیقه تا یك ساعت قبل از صرف هر وعده غذایی مصرف شود. قرص مزبور ظرف 5 تا 6 ساعت از دستگاه هاضمه عبور می‌كند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha