یك متخصص تغذیه گفت: هندوانه میوه‌ای است كه 92 درصد آن از آب تشكیل شده و مصرف این میوه موجب تكرر ادرار در افراد و مانع از ابتلا به سرطان پروستات می شود.

سلامت نیوز : 'دردانه حسین' در گفت و گویی افزود: این ماده غذایی موجب می‌شود توكسین‌های موجود در بدن نیز به همراه ادرار دفع شود.

وی ادامه داد: هندوانه از موادی مغذی مانند كربوهیدرات نیز تشكیل شده است. البته قند موجود در این میوه از نوع سوكروز است و در نتیجه افراد دیابتی باید در مصرف این میوه اعتدال را رعایت كنند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ؛ حسین اضافه كرد همچنین مقداری جزئی پروتئین در این میوه وجود دارد كه این پروئتین‌ها از اسیدآمینه‌های مهمی مانند تریپتوفان، لیزین و آرژنین تشكیل شده‌اند كه این اسیدآمینه‌ها برای جریان خون بسیار مفید هستند.حسین تصریح كرد هندوانه چربی و كلسترول ندارد و به همین دلیل مصرف آن برای بیماران قلبی و عروقی و افراد مبتلا به فشار خون بسیار مفید است. همچنین این میوه منبع بسیار خوبی برای پتاسیم، كلسیم و منیزیم است و سدیم موجود در آن نیز بسیار اندك است، به همین دلیل مصرف این میوه برای تنظیم الكترولیت‌های بدن بسیار مفید است.وی خاطرنشان كرد: هندوانه سرشار از آنتی‌اكسیدان است و به همین دلیل مصرف این میوه مانع ابتلا به سرطان می‌شود. لیكوپن یكی از آنتی‌اكسیدان‌های مهم موجود در این میوه است كه می‌تواند از بروز سرطان پروستات پیش‌گیری كند.حسین تاكید كرد هر 150 گرم این میوه یك واحد را تشكیل می‌دهد و هر فرد سالم می‌تواند روزانه یك تا دو واحد هندوانه مصرف كند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha