معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی شیراز از راه اندازی شهرك صنایع دارویی طی 2 سال آینده در استان فارس خبر داد و گفت: هدف از راه اندازی این شهرك كاهش هزینه‌های تولید است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكترهاشم منتصری در حاشیه نوزدهمین گردهمایی معاونین غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشكی سراسر كشور با اعلام این خبر گفت: گسترش روز افزون و به روز شدن شاخصهای استاندارد از جمله استانداردهای زیست محیطی ایجاب می‌كند كه صنایع دارویی هم از سایر صنایع آلاینده به دور باشد تا هزینه تولیدات این صنعت افزایش نیابد.


وی در ادامه توضیح داد: هم اكنون صنعت دارویی استان فارس برای تولید محصولات ناگزیر به تجهیز كارخانجات خود به دستگاه‌های مدرن جهت هواسازی و تصفیه آب است كه این امر هزینه تولید را افزایش می‌دهد.

منتصری افزود: تجمیع كارخانجات داروسازی در منطقه‌ای خاص تحت عنوان شهرك سبب درامان ماندن تولیدات این صنعت از سایر صنایع آلاینده و در نتیجه كاهش هزینه تولید می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی شیراز، استان فارس را از قطبهای موثر در تولیدات كشاورزی و دامی عنوان كرد و افزود: اما به علت عدم سرمایه گذاری و توجه كافی به صنایع غذایی این استان بر روی محصولات كشاورزی و دامی فرآوری اندكی صورت می‌پذیرد كه فسادپذیری برخی از این محصولات سبب كاهش ارزش غذایی آنان می‌شود.

دكتر منتصری ادامه داد: با هدف افزایش كیفیت فرآورده‌های تولیدی و كاهش هزینه‌های تولید می‌كوشیم ضمن فرآوری كامل، این محصولات در استان مورد استفاده قرار گیرد.

وی چهار فصل بودن استان فارس را به لحاظ آب و هوایی از دلایل پتانسیل بالای این استان در ایجاد فرآورده‌ها و تولیدات كشاورزی و دامی برشمرد و افزود: هم اكنون این استان به كارخانجات مدرنی با تولیداتی در سطح بین المللی مجهز است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha