دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۲

توتون با مواد مضر و زیان آوری مثل انواع مواد، رنگها و اسانس ها و مواد شیمیایی مخلوط می شود كه مصرف آن برای سلامت فرد مصرف كننده و اطرافیانش بسیار خطرناك است/ دود قلیان 200 برابر سیگار است.

سلامت نیوز : کارشناس مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: این انهدام با هماهنگی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی و امنیت اخلاقی نیروی انتظامی و با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان روز گذشته انجام شد.

محسن فتحی مقدم در گفتگو با ایلنا در كاشان با اعلام این خبر افزود: در راستای اجرای قانون ماده 13 مواد خوردنی آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و قانون جامع کنترل دخانیات تمامی قلیان ها از سفره خانه های سنتی، مراکز عرضه غیر مجاز قلیان، پارک ها و... توسط کارشناسان بهداشت محیط و نیروی انتظامی جمع آوری می شود. وی تصریح کرد: اولین قدمهای اعتیاد به نیكوتین و بسیاری از مواد مخدر با استعمال قلیان آغاز می شود. فتحی مقدم ادامه داد: مصرف كنندگان قلیان 200-100 برابر از دود استنشاق شده از یك سیگار، دود وارد ریه خود می كنند. وی تاکید کرد: توتون با مواد مضر و زیان آوری مثل انواع مواد، رنگها و اسانس ها و مواد شیمیایی مخلوط می شود كه مصرف آن برای سلامت فرد مصرف كننده و اطرافیانش بسیار خطرناك است. فتحی از عموم مردم درخواست کرد به منظور جلوگیری از استعمال دخانیات بویژه قلیان ضمن اجتناب از مصرف قلیان در امر کنترل آن مشارکت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha