دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۸
کد خبر: 49601

کلم بروکلی در پیشگیری از آسم مفید است.

کلم بروکلی ، درمانگر آسم
سلامت نیوز : کلم بروکلی و دیگر سبزیجات از این خانواده در پیشگیری از بروز التهاب در دستگاه تنفسی که عامل بروز بیماری های چون آسم است، تاثیر سودمندی دارند.

این پژوهش از سوی متخصصان دانشگاه کالیفرنیا در لوس آنجلس انجام گرفته و نشان می‌ دهد کلم بروکلی حاوی نوعی ترکیب طبیعی موسوم به " سولفورافان " است که این ترکیب از بروز التهابات مجاری تنفسی جلوگیری می ‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا ؛ براساس گزارش دکتر ریدل، ما در این بررسی دریافتیم در سلول های مجاری تنفسی افرادی که کلم بروکلی مصرف می‌ کنند میزان ترشح آنزیم‌ های آنتی اکسیدانی دو تا سه برابر افزایش پیدا می ‌کند. این راه کار برای مقابله با پروسه‌ های التهابی موثر است و می ‌تواند به کشف روش های درمانی بالقوه برای بهبود انواع مختلفی از اختلالات تنفسی منجر شود.در این تحقیق گروه پژوهشی دانشگاه کالیفرنیا روی 65 داوطلب آزمایش کردند که به طور روزانه مقادیر مختلفی از سبزیجات گوناگون را مصرف می ‌کردند.نتایج تحقیقات نشان داد که کلم بروکلی غنی‌ ترین منبع سولفورافان است و سبزیجاتی که فاقد این ترکیب هستند خاصیت ضد التهابی ندارند.این پژوهش در مجله " ایمونولوژی کلینیکی " منتشر شده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha