کارشناس مسئول آموزش سلامت مرکز بهداشت شهرستان یزد گفت:استنشاق دود سیگار توسط مادر باردار در دوران بارداری روی دستگاه عصبی، رشد ونمو و دیگر ارگان های او تأثیر می‌ گذارد.

سلامت نیوز : دکتر نقی تقوایی،کارشناس مسئول آموزش سلامت مرکز بهداشت شهرستان یزد با اشاره به عوارض دود سیگار بر روی جنین در دوران بارداری گفت: استنشاق دود سیگار توسط مادر باردار در دوران بارداری روی دستگاه عصبی، رشد ونمو و دیگر ارگان های او تأثیر می‌‌گذارد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا ؛ وی در خصوص عوارض سیگار کشیدن کنار کودکان اظهارداشت: سیگار کشیدن والدین پیش از دوران بارداری، حین دوران بارداری و پس از زایمان مشکلات تنفسی بی ‌شماری برای کودکان به دنبال دارد. وی افزود: همچنین استنشاق دود سیگار به وسیله مادر و هنگامی که جنین در شکم مادر است، روی دستگاه عصبی ، رشد ونمو و دیگر ارگان های او تأثیر می‌ گذارد. مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی با اشاره به وضعیت آسم در این کودکان ابراز داشت: میزان بروز آسم در کودکانی که والدین سیگاری دارند، به شدت زیاد است. وی ادامه داد: علاوه بر مراجعه بسیار زیاد این افراد به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، این افراد کاهش پاسخ ‌دهی به درمان را دارند و افزایش خس‌خس سینه و سرفه در آنان بسیار بالاتر از کودکان دیگر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha