سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: هر ساعت یک عمل پیوند عضو غیر قانونی در کشور انجام می شود و هر ساله هزاران عمل جراحی پیوند عضو در بازار سیاه انجام می‌شود.

هر ساعت یک عمل پیوند عضو در بازار سیاه انجام می‌شود
سلامت نیوز : کارشناسان معتقدند افزایش میزان ابتلا به دیابت و سایر بیماریها باعث افزایش تقاضا برای خرید و فروش اعضا و ایجاد بازاری سودآورد برای قاچاقچیان شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ شبکه های سازمان دهی شده اعضایی مانند کلیه را از افراد فقیر و آسیب پذیر خریده و به قیمت حدود 200 هزار دلار می فروشند.اکثر بیمارانی که در این اعمال شرکت می‌کنند از کشورهای چین، هند و پاکستان هستند. تخمین زده شده که هر ساله 10 هزار پیوند عضو بازار سیاه رخ می‌دهد که بیشتر از یک عمل در هر ساعت است.

 لوک نوئل از مقامهای سازمان بهداشت جهانی که بازار سیاه پیوند اعضا را بررسی می‌کند گفت: این تجارت غیرقانونی در سالهای 2006 و 2007 فروکش کرده بود اما مجدد در حال افزایش است.وی افزود: نیاز به پیوند عضو افزایش یافته و سود کلانی از این راه ایجاد شده است ضمن اینکه این نیاز به طور مرتب در حال افزایش است و سود این کار آن قدر زیاد است که عده‌ای را ترغیب به این کار می‌کند.

آمار سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد بیش از 100 هزار پیوند عضو قانونی و غیرقانونی در سال 2010 و در 95 کشور عضو این سازمان صورت گرفته است و نوئل معتقد است یک عمل از هر 10 عمل غیرقانونی بوده است.به گفته وی سه چهارم پیوندهای غیرقانونی مربوط به پیوند کلیه برای مبتلایان به دیابت، فشار خون بالا و مشکلات قلبی بوده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha