سلامت نیوز: بزرگترین راز برای اینكه سریع باردار شوید این است كه زمان تخمك گذاری را مشخص كنید. تصور كنید كه تخمك همانند كره چشم و اسپرم شبیه به یك فلش است. یكی از فلش ها به كره چشم ضربه می زند و وارد آن می شود. در این صورت بارداری شكل می گیرد.

اگر تشخیص دهید كه تخمك گذاری چه زمانی انجام می شود، شانس بارداری خود را افزایش داده اید. از آنجائیكه خانم ها درهر دوره از قاعدگی یك بار تخمك آزاد می كنند، تعداد روزهای كمی خارج از هر دوره وجود خواهد داشت كه مقاربت می تواند به طور حتم به بارداری ختم شود. دانستن این مطلب كه تخمك گذاری خانم ها چه زمانی است، به این معنا است كه زوج ها به جای اینكه دسته ای از فلش ها را به امید اینكه به هدف بخورد پرتاپ كنند، می توانند كره چشم را تشخیص دهند و به سمت او هدف گیری كنند.

اگر دوره قاعدگی خانم ها نامنظم باشد، تشخیص زمان تخمك گذاری كار دشواری خواهد بود. اما خانم هایی كه می دانند چه هنگام تخمك آنها از تخمدان آزاد خواهد شد، می توانند برای همان لحظه مقاربت خود را برنامه ریزی كنند.
بیشترین روزهای باروری، 3 روز قبل از تخمك گذاری تا پایان روز تخمك گذاری است. چنانچه چند روزقبل از آن مقاربت را شروع كنید ضرر نكرده اید. بعضی از خانم ها شش روز قبل از تخمك گذاری باردارمی شوند. تعداد روزهایی كه مقاربت زوجها منجر به بارداری می شود محدود است. این به آن علت است كه اسپرم فقط 4 تا 5 روز و تخمك در حدود یك روز پس از آزاد شدن می تواند در داخل بدن زن زندگی كند.
منبع:نی نی سایت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha