دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 49633
سلامت نیوز: نداشتن فرزند ، داشتن فرزند زیاد ، بارداری در سن پایین یا عدم فاصله گذاری كافی میان بارداری ها می تواند برای سلامت آینده ، زنان مضر باشد .

هر چند پس از 40 سالگی قدرت باروری زنان كمتر می شود ، اما به نظر می رسد كسانی كه در این سن باردار می شوند در آینده مشكلات پزشكی كمتری دارند .

ازدواج و مادر شدن تاثیر زیادی در سلام آینده زنان دارد و در برخی موارد به اندازه موقعیت اجتماعی و اقتصادی افراد دارای اهمیت است .

مادران مسن تر در دوران پیری از سلامت بیشتری برخوردار بودند . شاید علت این باشد كه زنان در این سن در صورتی باردار می شوند كه از سلامت و توانایی كافی برای مراقبت از فرزند خود برخوردار باشند .
فاصله گذاری كم میان بارداری ها تاثیر منفی بر سلامت پدران و مادران می گذارد . و علت آن فضاهای روانی و فیزیولوژیكی فاصله سنی بسیار كم بین فرزندان می داند .

روابط پایدار در سلامت زوجها نیز موثر است ؛ هر چند زنان همیشه متوجه تاثیر آن نمی شوند . وقتی از زنان خواسته شد سلامت خودشان را ارزیابی كنند ، زنان متاهل ارزیابی پایین تری در مقایسه با زنان مجرد از سلامت خود داشتند ، در حالی كه میزان مرگ و میر در زنان مجرد بالاتر است .

منبع: نی نی سایت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha