جراحی بینی جزء شایع ترین جراحی های پلاستیک در ایران است که این امر نشان دهنده بالا بودن متقاضیان این نوع جراحی در کشور است.

دکتر محسن نراقی، جراح و متخصص گوش و حلق و بینی در گفتگو با مهر گفت: الآن از نظر کمیت، تعداد جراحی های بینی در ایران به نسبت کشورهای اروپایی، بیشتر است.

وی در عین حال تصریح کرد: در اروپا هم جراحی های بینی جزء شایع ترین جراحی های پلاستیک محسوب می شود اما این اختلاف شیوع جراحی های پلاستیک در ایران، با فاصله زیاد در رتبه اول قرار دارد که این اختلاف در اروپا به این میزان نیست.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اذعان به بالا بودن تعداد متقاضیان جراحی پلاستیک بینی در ایران، افزود: این مسئله باعث می شود جراحان بیشتری وارد این رشته شوند که این امر می تواند خوب باشد، به شرطی که جراحان دوره های مربوطه را گذرانده باشند.

نراقی تاکید کرد: بعضا مشاهده می شود، افرادی که تخصص هم ندارند جراحی می کنند که این مسئله می تواند عوارضی در پی داشته باشد.

به گفته این جراح و متخصص گوش و حلق و بینی، چنانچه جراحی بینی به درستی صورت نگیرد، باعث می شود راه تنفسی تنگ شود و بیمار دچار مشکلات تنفسی گردد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha