گروهی از دیرینه جمعیت شناسان سوئدی با بررسی رژیم غذایی انسان های عصر پارینه سنگی کشف کردند که این انسان ها پیش از ورود محصولات کشاورزی به زندگی بشر از یک متابولیسم تکامل یافته برخوردار بوده و از میوه ، سبزی ، گردو، گوشت و ماهی تغذیه می کرده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، تیم تحقیقاتی استفان لنینبرگ از" دانشگاه لوند" در سوئد، پس از بررسی های طولانی دیرینه جمعیت شناسی به ویژه درخصوص نوع رژیم غذایی سنتی برخی از جمعیت های ساکن گینه نو ، کیتاوا و جزایر ترابریند کشف کردند که رژیم غذایی این جمعیت ها بخشی از رژیم غذایی است که بشر عصر پارینه سنگی مصرف می کرده است.

براساس گزارش ساینس دیلی ، در 5/2 میلیون سال قبل از تکامل انسان و پیش ازآنکه کشاورزی وارد زندگی بشر شود، نیاکان انسان از میوه ، سبزی ، گردو ، گوشت تازه و ماهی تغذیه می کرده اند . این یک رژیم غذایی ایده آل برای ارگانیسم انسان است.

به منظور درک این مسئله ، این گروه تحقیقاتی به دو گروه از بیماران که همگی از بیماری دیابت نوع دو و صدمات قلبی رنج می بردند ، دو نوع رژیم غذایی "مدیترانه ای کنترل شده" و "پارینه سنگی" را تجویز کردند.

این دونوع بیماری از آسیب های زندگی مدرن است.

در مدت سه ماه ، این دانشمندان در بیمارانی که از رژیم غذایی مدیترانه ای استفاده می کردند و مصرف هیدارت های کربن را به میزان 7 درصد کاهش داده بودند ، افزایش گلوسمی را مشاهده کردند.

این درحالی بود که در بیمارانی که رژیم غذایی پارینه سنگی را مصرف می کردند میزان گلوسمی تا 25 درصد کاهش یافت.
با کاهش این پارامتر، تا حد قابل توجهی از گلوکز خون در این بیماران کاهش یافت و حتی در چند مورد به سطح نزدیک به نرمال رسید .

به اعتقاد این دانشمندان، رژیم غذایی که بشر عصر پارینه سنگی از آن استفاده می کرده است ، برای مقابله با بیماری هایی چون دیابت بسیار مفید است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha