معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی با بیان اینكه بیش از 10 درصد افراد جامعه از هیچ نوع بیمه‌ای بهره‌مند نیستند،‌ گفت: این در حالی است كه 80 میلیون دفترچه بیمه‌های درمانی مختلف در میان مردم توزیع شده است.

سلامت نیوز :  سید عبدالله عمادی در نخستین همایش علمی «رفاه اجتماعی در ایران» كه دیروز در دانشگاه علامه طباطبایی آغاز به كار كرد، اظهار كرد: 80 میلیون دفترچه بیمه درمانی در میان 68 میلیون نفر از افراد جامعه توزیع شده است و این امر نشان می‌دهد كه بسیاری از افراد از 2 یا 3 نوع بیمه درمانی استفاده می‌كنند و لازم است برای رفع این همپوشانی‌ها اقدامات لازم انجام شود.

وی افزود: 90 درصد از افراد جامعه تحت پوشش بیمه‌های درمانی مختلف هستند و یك دهك جامعه نیز هیچ نوع پوشش بیمه درمانی ندارند. معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون در ادامه با اشاره به تشكیل انجمن علمی رفاه اجتماعی در كشور، بر لزوم همكاری‌ها میان وزارت كار و رفاه اجتماعی و انجمن علمی رفاه اجتماعی تاكید و اظهار كرد: انجمن علمی رفاه اجتماعی می‌تواند پشتوانه علمی مناسبی را برای مجریان رفاه اجتماعی در كشور ایجاد كند. وی در ادامه با بیان اینكه رفاه اجتماعی امری فرابخشی است، عنوان كرد: یك سازمان یا گروه یا انجمن خاص نمی‌تواند متولی رفاه اجتماعی در كشور باشد و تنها می‌تواند سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در حوزه رفاه را انجام دهد‌ اما باید تمام دستگاه‌ها در كشور در امور اجرایی رفاه اجتماعی درگیر باشند. به گزارش سلامت نیوز به نقل از وطن امروز؛ معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی در ادامه عنوان كرد: حوزه رفاه اجتماعی در رده سیاستگذاری حوزه حاكمیتی است كه دارای چند زیر‌ساخت از جمله آموزش و پرورش،‌ مسكن، اشتغال، حمایت‌های اجتماعی، سلامت و بهداشت است.

همه ایرانی‌ها تا سال 93 پزشك خانواده دارند

وی در ادامه با بیان اینكه از دیگر حوزه‌های مرتبط با رفاه اجتماعی حوزه بیمه است، اظهار كرد: حوزه بیمه به 2 بخش بیمه‌های اجتماعی و بازنشستگی و بیمه‌های سلامت تقسیم می‌شود و در بخش بیمه‌های اجتماعی و بازنشستگی، سازمان بازنشستگی كشوری، صندوق تامین اجتماعی و بیمه روستاییان و عشایر قرار دارند و بیمه روستاییان و عشایر اقدام نویی بود كه با تقبل پرداخت 90 درصد حق بیمه توسط دولت و 10 درصد توسط فرد بیمه شده، خدمات بسیاری را به جامعه هدف اعم از بیمه از كارافتادگی، بازنشستگی و فوت ارائه می‌كند.معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، در پایان سخنانش با اشاره به حوزه سلامت نیز اظهار كرد: در این حوزه طرح پزشك خانواده با همكاری وزارت بهداشت، در حال انجام است و بخش روستایی آن انجام شده و در حال گسترش دامنه آن به بخش شهری هستیم و همه كشور ظرف 2 سال آینده تحت پوشش قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha