سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۵
کد خبر: 49691

دانشمندان آفریقا پس از انجام تحقیقات اعلام کردند که خوردن گوشت میمون 80 درصد خطر ابتلا به بیماری ایدز را در افراد افزایش می‌دهد.

سلامت نیوز : دانشمندان آفریقا پس از انجام تحقیقات اعلام کردند که خوردن گوشت میمون 80 درصد خطر ابتلا به بیماری ایدز را در افراد افزایش می‌دهد. این میمون‌ها، شامپانزه‌ها، گوریل‌‌ها و گونه‌‌های دیگری هستند که گوشت آنها سبب انتقال بیماری می‌شود. دانشمندان کامرونی می‌گویند: این روند باعث بروز بحران جهانی در زمینه بهداشت و سلامت خواهد شد. براساس تحقیقات این دانشمندان 80 درصد از کسانی که در «کامرون» از گوشت میمون تغذیه کرده‌اند مرده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران ؛ دانشمندان می‌گویند این ویروس از بدن میمون‌‌ها به انسان منتقل می‌شود و بسیار خطرناک است. هر ساله حدود 3 هزار گوریل در جنوب کامرون شکار و برای تغذیه مردم کشته می‌شوند و هر ساله حدود 5 میلیون تن گوشت از حیوانات وحشی در کشور کنگو به مصرف می‌رسد. آمار و مطالعات انجام شده طی سال جاری توسط مرکز کنترل و پیشگیری ریشه‌یابی بیماری‌‌ها در ایالات متحده نشان داده که ویروس HIV از طریق مصرف گوشت جانوران وحشی که به شکل غیرقانونی از طریق چند فرودگاه بین‌المللی وارد این کشور شده، به بیماران انتقال یافته است. محققان در پناهگاه میمون‌‌های آفریقا در منطقه Mefou، کشور کامرون وجود ویروس HIV را در حیوانات این پناهگاه تأیید کرده‌اند. آنها با انجام آزمایش خون متوجه این ویروس در بدن میمون‌‌ها شده‌اند و دانشمندان نگرانند که تجارت گوشت میمون باعث افزایش بیماران مبتلا به ایدز شود. همه ساله در کشور‌هایی چون تایلند، چین و... مقدار زیادی از گوشت میمون‌‌ها در پخت غذا‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و دانشمندان معتقدند که این ویروس بشدت و با سرعت می‌تواند گسترش یابد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha