وزارت بهداشت به تمامی بیمارستان های کشور تا پایان تیر مهلت داد تا به سیستم امحا و بی خطرسازی زباله های بیمارستانی و عفونی مجهز شوند.

سلامت نیوز : وزارت بهداشت به تمامی بیمارستان های کشور تا پایان تیر مهلت داد تا به سیستم امحا و بی خطرسازی زباله های بیمارستانی و عفونی مجهز شوند. محراب آقازاده مدیرکل ستاد فوریت های سلامت وزارت بهداشت با بیان این مطلب به خراسان گفت: براساس دستور وزیر بهداشت تمامی بیمارستان های کشور موظف هستند تا پایان تیر به سیستم امحا و بی خطرسازی زباله های بیمارستانی و عفونی مجهز شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ وی افزود: براساس آمار در حال حاضر حدود نیمی از بیمارستان های کشور فاقد سیستم بی خطرسازی و امحای زباله های عفونی و بیمارستانی هستند براساس دستورالعمل وزارت بهداشت تمامی بیمارستان ها موظف هستند با ۳ روش واگذاری نصب زباله سوز و دستگاه امحا و بی خطرساز زباله های بیمارستانی به بخش خصوصی، استفاده از سیستم بی خطرسازی زباله به صورت سیار و خرید دستگاه ثابت بی خطرسازی زباله های بیمارستانی در این راستا اقدام کنند. در خور اشاره است درگذشته معاون انسانی سازمان محیط زیست و یک مسئول در وزارت بهداشت مهلت تعیین شده برای تجهیز بیمارستان ها به دستگاه بی خطرساز زباله ها را تا پایان شهریور اعلام کرده بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha