رییس دانشكده تغذیه دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با بیان اینكه تنها دو یا سه كارخانه در كشور آب‌ معدنی واقعی در كشور تولید می‌كنند، عنوان كرد: البته این مسئله نگران‌ كننده نیست، اگر شركت تولیدی استانداردهای تعیین شده را برای تولید آب‌ معدنی و آب آشامیدنی در نظر گرفته باشد، مورد اعتماد است و مردم می‌توانند از آن استفاده كنند. در هر صورت توجه به برچسب‌های نصب‌ شده در روی بطری‌های آب‌ معدنی ضروری است.

سلامت نیوز : رییس دانشكده تغذیه دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با بیان اینكه تنها دو یا سه كارخانه در كشور آب‌ معدنی واقعی در كشور تولید می‌كنند، عنوان كرد: البته این مسئله نگران‌ كننده نیست، اگر شركت تولیدی استانداردهای تعیین شده را برای تولید آب‌ معدنی و آب آشامیدنی در نظر گرفته باشد، مورد اعتماد است و مردم می‌توانند از آن استفاده كنند. در هر صورت توجه به برچسب‌های نصب‌ شده در روی بطری‌های آب‌ معدنی ضروری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دكتر مجید حاجی‌ فرجی در نشست خبری كه به منظور تبیین اهمیت آب در سلامت و تغذیه در محل دانشكده تغذیه دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی ترتیب داده شده بود، با بیان اینكه عدم آگاهی كافی مردم از میزان مصرف آب طی روز از جمله دغدغه‌های متخصصان تغذیه است، عنوان كرد: حتی امروز در خصوص نحوه نگهداری از آب و انتخاب نوع مناسب آب‌های معدنی و مواردی نظیر آلوده بودن یا عدم آلودگی آب‌ها، پرسش‌هایی مطرح است كه لازم است توسط صنایع روشن‌نمایی شده و مردم آموزش‌های لازم را در این خصوص ببینند.وی به یكی از مشكلات موجود در خصوص استفاده از آب اشاره كرد و گفت: به عنوان مثال دغدغه‌ای برای مردم وجود دارد، در خصوص فریز كردن آب‌هایی كه در ظروف پلاستیكی نگه‌داری می‌شوند، باید گفت مسئله متصاعد شدن مواد موجود در ظروف پلاستیكی صحت دارد اما علت آن هنوز اثبات نشده و نیازمند تحقیقات گسترده‌‌تری است.

رییس انجمن علمی تغذیه ایران درباره دستگاه‌های تصفیه آب و در پاسخ به این پرسش كه چرا عنوان می‌شود برخی شركت‌های تولیدكننده آب‌معدنی، سختی آب را به اندازه كافی گرفته نمی‌گیرند، عنوان كرد: این مسئله دغدغه بسیاری از مردم است، اما باید گفت كنترل‌های بسیاری در این خصوص صورت می‌پذیرد. درباره دستگاه‌های فیلتردار تصفیه‌ كننده آب نیز باید گفت درباره نظارت بر این دستگاه‌ها ابهاماتی وجود دارد و پرسش‌هایی از این دست مطرح می‌شود كه آیا مردم با وضعیت اقتصادی غالب متوسط و پایین توانایی خرید این دستگاه‌ها را دارند و آیا فیلتر كردن آب ضروری است و یا اینكه این دستگاه‌ها به معنای واقعی قادر هستند سختی آب را بگیرند.

وی ادامه داد: در برخی تحقیقات در همین خصوص مشخص شده است، برخی از این دستگاه‌ها حتی املاح آب را نیز اضافه می‌كنند و برای برخی از آنها تبلیغات تجاری صورت می‌پذیرد. حتی زمانی عنوان می‌كردند كه مصرف آب به میزان بالا ضروری است و درمانگر همه دردهاست. در صورتی كه در همان دوران تعداد زیادی از بیماران كلیوی به علت تبلیغات این تولیدكنندگان مبنی بر نوشیدن بیش از حد آب، جان خود را از دست دادند.رییس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی كشور در پایان تاكید كرد: مسئله حائز اهمیت در این میان، اعتمادسازی صنایع تولیدكننده آب‌های معدنی در كشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha