پزشكان دانماركی در یك مطالعه جدید دریافته‌اند كه كاركردن در شیفت شب خطر احتمالی ابتلا به سرطان سینه را در زنان افزایش می‌دهد.

سلامت نیوز : پزشكان دانماركی در یك مطالعه جدید دریافته‌اند كه كاركردن در شیفت شب خطر احتمالی ابتلا به سرطان سینه را در زنان افزایش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛  این پزشكان می‌گویند زنانی كه بیش از دو شب در هفته در شیفت شب كار می‌كنند بیشتر مستعد ابتلا به این سرطان هستند. بعلاوه این خطر در زنانی كه عادت به كار كردن در طول روز را دارند، به مراتب شدیدتر می‌شود.جونی هانسن از متخصصان موسسه همه‌گیرشناسی سرطان تحت نظر انجمن سرطان دانمارك واقع در شهر كوپنهاك در این باره خاطرنشان ساخت: حدود 10 تا 20 درصد از زنان در جوامع مدرن در شیفت شب كار می‌كنند. بنابراین این ارتباط می‌تواند یكی از مهمترین مشكلات شغلی زنان در رابطه با بیماری سرطان باشد.دكتر هانسن تصریح كرد: كار كردن در شیفت شب، كارمندان زن را وادار می‌كند كه در طول شب در معرض نور قرار بگیرند كه این فاكتور به نوبه خود تولید هورمون خواب موسوم به ملاتونین را كاهش می‌دهد در حالی كه این هورمون از بدن در برابر انواع خاصی از سرطانها محافظت می‌كند.جزئیات این مطالعه در نشریه آنلاین «طب مشاغل و محیط زیست» منتشر شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha