سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 49712

متخصصان درماتولوژی همواره تاكید دارند كه با استفاده از مواد طبیعی و تغذیه مناسب می‌توان مشكل ترک‌های موجود بر روی پوست را برطرف كرد.

چند اقدام ساده و طبیعی برای درمان ترك پوست
سلامت نیوز : متخصصان درماتولوژی همواره تاكید دارند كه با استفاده از مواد طبیعی و تغذیه مناسب می‌توان مشكل ترک‌های موجود بر روی پوست را برطرف كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛  این متخصصان می گویند استفاده از مواد طبیعی مفید برای درمان ترک‌های پوستی مفید است. برای این کار توصیه می‌شود كه پوست خود را از داخل و خارج تغذیه کنید. به این ترتیب روش‌های طبیعی درمان ترک‌های پوستی که مواد مغذی را برای پوست فراهم می‌کنند، باعث درمان و ترمیم بافت‌ پوست می‌شوند.

متخصصان مركز پزشكی مایوكلینیك می‌گویند: برخی از موثرترین این روش‌ها برای درمان ترك پوست عبارتند از:

- نوشیدن آب فراوان: سعی کنید روزانه حداقل هشت لیوان آب بنوشید تا از مرطوب ماندن پوست خود مطمئن شوید. نوشیدن چای سبز نیز برای حفظ سلامت و شادابی پوست موثر است. نوشیدن آب زیاد نه تنها بدن شما را هیدراته و مرطوب نگه می‌دارد، بلکه سموم را نیز از بدن دفع و پوست را شفاف می‌کند و ظاهر آن را بهبود می‌بخشد.

- تغذیه مناسب: تامین مواد مغذی مورد نیاز پوست با دنبال كردن یک رژیم غذایی متعادل و سالم، نقش بسیار مهمی در جلوگیری از بروز ترک‌های پوستی دارد. احتمال ایجاد ترک‌های پوستی در صورت کمبود ویتامین‌‌های «آ» و «ث» در رژیم غذایی بسیار زیاد است. سعی کنید غذاهای سرشار از ویتامین‌های مختلف شامل ویتامین آ،‌ ای و ث را در رژیم غذایی خود بگنجانید. همه این‌ها مواد مغذی مورد نیاز پوست برای تشکیل کلاژن را تامین و بافتهای همبند پوست را تقویت می‌كنند. این مواد مغذی به جلوگیری از ترک‌های پوستی کمک می‌کنند.

- فعالیت ورزشی: فعالیت و تحرك بدنی یكی دیگر از اقدامات طبیعی موثر برای جلوگیری از ترک‌های پوستی است. حتی فعالیت‌های ساده‌ای نظیر پیاده‌روی سه بار در هفته نیز می‌تواند تاثیر چشمگیری در این زمینه داشته باشد. تحرک داشتن، بدن شما را قوی و سالم نگه می‌دارد و در نتیجه پوست شما نیز قوی و سلامت خواهد بود.

- مصرف مواد خوراكی مفید: دنبال كردن یك تركیب غذایی سالم و متعادل كه بیشتر ریزمغذی‌ها و ویتامین‌های ضروری را به پوست برساند از اقدامات ضروری برای حفظ سلامت این بافت حیاتی است. بنابراین توصیه می شود مواد غذایی زیر را تا حد امكان در برنامه تغذیه‌ای خود بگنجانید:

1- غذاهای سرشار از بتاکاروتن و ویتامین آ مثل هویج، کدوحلوایی، زردآلو، انبه، طالبی، سبزیجات دارای برگ های پهن سبزرنگ، زرده تخم‌مرغ و جگر 2- غذاهای سرشار از ویتامین ث مانند مرکبات، توت‌فرنگی، کیوی، پاپایا، کلم بروکلی و طالبی

3- غذاهای سرشار از ویتامین ای نظیر بادام، سبوس گندم، آووکادو، کره بادام زمینی، روغن زیتون و روغن کنجد

4- منابع غذایی غنی از سیلیس نظیر برنج قهوه‌ای، غلات کامل، سبزیجات سبز برگ‌دار، سویا، فلفل دلمه‌ای و کرفس

5- آلوئه ‌ورا برای بهبود ترک‌های پوستی نیز موثر است. این گیاه مفید یک مرطوب‌کننده و نرم‌کننده است و فرآیند التیام را سرعت می‌بخشد.

6- روغن بادام نیز یک ضدالتهاب مفید است که برای پوست‌های آسیب‌دیده مناسب است.

7- روغن نارگیل نیز نقش موثری در ترمیم آسیب‌های پوستی دارد.

8- روغن زیتون بخورید یا بر روی پوست بمالید. این روغن برای پوست مفید است و یک مرطوب‌کننده بسیار موثر با خواص درمانی فوق‌العاده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha