محققان آمریکایی در تحقیقات جدید خود دریافتند که توجه مادران به کودکان خود باعث رشد بیشتر منطقه هیپوکامپ مغز و درنتیجه رشد عقلی و عاطفی آنها می شود.

سلامت نیوز : این تحقیقات نشان می‌دهد حجم منطقه هیپوکامپ مغز کودکان برخوردار از مهر و محبت مادر قبل از ورود به مدرسه، بزرگتر است.

این منطقه مسئول یادگیری، حافظه و تحمل فشارها هنگام ورود کودکان به مدرسه است.این اولین تحقیقاتی است که از ارتباط بین توجه و اهتمام مادر به کودک در مراحل اولیه طفولیت و رشد ساختاری منطقه ای اصلی در مغز سخن می‌گوید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ خانم جوان لوبی محقق و استاد روانشناسی دانشگده پزشکی دانشگاه واشنگتن گفت: این نتایج دلیلی قوی برای اهمیت توجه فراوان به کودک در مراحل اولیه طفولیت است تا از رشد عقلی سالم برخوردار شود و این امر به نوبه خود تاثیر زیادی بر سلامت عمومی دارد.

محققان در جریان این تحقیقات کودکان ۳ تا ۶ سال به همراه مادرانشان را مورد بررسی رفتاری قرار دادند.محققان همچنین از مغز کودکان یک تا هفت ساله MRI گرفتند و روشن شد حجم منطقه هیپوکامپ کودکان برخوردار از مهر و محبت و توجه مادری نسبت به کودکانی که از مهر و محبت کمتری برخوردارند، 10 درصد بزرگتر است.این تحقیقات دلیلی قطعی است که چگونگی تاثیر مراقبت مادر را بر سلامت رشد مغزی کودک نشان می‌دهد.این تحقیقات نشان می‌دهد که جنبه های محیط روانی و اجتماعی کودک می تواند بر ساختار مغز او تاثیر بگذارد.رابرت مایرز استادیار روانشناسی و علوم رفتاری دانشگاه کالیفرنیا در این باره به مادران توصیه کرد که به خود سخت نگیرند زیرا از دست دادن صبر و حوصله و فریاد زدن بر سر کودکان به این معنا خواهد بود که آنها رابطه خوب خود با فرزند را از دست خواهند داد و باعث کوچک شدن منطقه هیپوکامپ مغز آنها خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha