یکشنبه ۱۰ تیر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 4972

جوشاندن شیر ویتامین های مورد نیاز بدن را كه در آن موجود است از بین می برد به همین منظور استفاده از شیرهای مورد اطمینان توصیه می شود.

دكتر فهیمی متخصص تغذیه و رژیم درمانگر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: شیر به عنوان نوشیدنی های مفید و گوارا حاوی ویتامین های مختلفی است كه می تواند در استحكام و تقویت بدن موثر باشند، وجود ویتامین هایی مانند ویتامین A و D، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین B، فولاسین، ویتامین B12 و پانتونات كه در شیر به وفور یافت می شود از بسیاری بیماری ها جلوگیری می كند.
وی افزود: نكته مهم این است كه جوشاندن شیر تاثیر مخربی بر روی ویتامین های موجود در آن می گذارد كه باید بیشتر سعی شود از شیر پاستوریزه استفاده كرد ، همچنین در صنعت شیر را برای پاستوریزه كردن تا دمای 75 درجه سانتیگراد به مدت 15 ثانیه حرارت داده كه تاثیر چندانی بر روی مواد مغذی آن ندارد.
وی تاكید كرد: وجود ویتامین های متعدد در شیر از بسیاری عوارض مانند خشك شدن پوست اطراف دهان ، گوش، بینی، خستگی روحی و جسمی، بی حوصلگی، بی اشتهایی ، شب كوری، بیماری های عفونی  جلوگیری می كند كه با مصرف روزانه دو لیوان شیر می توان از این مزایا بهره مند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha