سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 49726

وقتی که دو هزار و 500 نفر زیر نظر یک پزشک قراربگیرند بیمارها خیلی سطحی وسریع دیده می‌شوند، کیفیت کار پایین می‌آید و خدمات خوبی به مردم داده نمی‌شود.

50هزارپزشک بیکارمی‌شوند
سلامت نیوز : رئیس مجمع عمومی نظام پزشکی ازبیکارشدن ۵۰ هزارپزشک با اجرای طرح پزشک خانواده خبرداد.

«بیژن گودرزی» درگفتگو با ایلنا گفت: اگر در طرح پزشک خانواده، دو هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت زیر نظر یک پزشک قرار بگیرند این طرح فقط می‌تواند ۳۰ هزار پزشک عمومی را به کار گیرد و از جمع ۸۰ هزار پزشک عمومی کشور، ۵۰ هزار نفر بیکار خواهند شد. وی خاطرنشان کرد: وقتی که دو هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت زیر نظر یک پزشک قراربگیرند بیمار‌ها خیلی سطحی وسریع دیده می‌شوند، کیفیت کارپایین می‌آید و خدمات خوبی به مردم داده نمی‌شود. رئیس مجمع عمومی نظام پزشکی با بیان اینکه برخورد عجولانه و شتابزده با اجرای برنامه پزشک خانواده ممکن است چالش‌های زیادی را به وجود آورد، افزود: درطرح پزشک روستا ابتدا گفته شد که مردم فرانشیزی پرداخت نمی‌کنند اما بعد گفتند که ۱۰درصد باید فرانشیز بدهند، حال باید پرسید وقتی طرح کوچکی را که پایلوت محسوب می‌شد نتوانستند بدون فرانشیز اجرا کنند چطور می‌توانند آن را در طرح بزرگ تری به مرحله اجرا درآورند.

گودرزی یادآورشد: براساس قانون، ۷۰درصد از ویزیت مردم را مراکز بیمه‌ای باید به عنوان فرانشیز پرداخت کنند وخود مردم ۳۰درصد پرداخت می‌کنند، این درحالی است اکنون مردم بیشتراین هزینه‌هارا از جیب می‌پردازند. وی با بیان اینکه سال‌هاست که این مشکل رامطرح کرده‌ایم اما مسئولان نتوانسته‌اند آن را اصلاح کنند، تصریح کرد: اگراین اصلاح صورت می‌گرفت می‌توانستیم امیدوارباشیم که دولت می‌تواند بدون اینکه کیفیت بخش درمان پایین آید همه فرانشیزرا خود پرداخت کند. رئیس مجمع عمومی نظام پزشکی تاکید کرد: مابحثی با اساس طرح پزشک خانواده نداریم و موضوع مورد مناقشه نحوه و چگونگی اجرای این طرح است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha