دستگاه اتوکلاو "اتیلن اکساید" حاوی گاز سمی خطرناکی است و از این رو نباید در بیمارستان‌ها به ویژه بیمارستان‌هایی که در داخل شهر با جمعیت زیاد است استفاده شود.

سلامت نیوز : رییس انجمن جراحان قلب ایران گفت: دستگاه اتوکلاو "اتیلن اکساید" به دلیل غیر استاندارد بودن و اینکه حاوی گاز سمی خطرناکی است باید از بیمارستان‌ها جمع آوری شود.

محمد علی یوسف نیا در گفت‌و‌گو با ایلنا، با تاکید بر اینکه از دستگاه اتوکلاو "اتیلن اکساید" نباید در بیمارستان‌ها استفاده شود گفت: هیچ بیمارستانی در دنیا اجازه استفاده از دستگاه اتوکلاو اتیلن اکساید را ندارد واین دستگاه تنها در کارخانجات مورد استفاده قرار می‌گیرد. وی خاطرنشان کرد: از آنجای که دستگاه اتوکلاو "اتیلن اکساید" حاوی گاز سمی خطرناکی است نباید در بیمارستان‌ها به ویژه بیمارستان‌هایی که در داخل شهر با جمعیت زیاد است استفاده شود. یوسف نیا با بیان اینکه بایداز دستگاه اتوکلاو "پلاسما" به دلیل استاندارد بودن و نداشتن اثر سمی در بیمارستان‌ها استفاده شود افزود: در حال حاضر سعی ما بر این است دستگاه‌های اتوکلاو "اتیلن اکساید" را حذف و دستگاه اتوکلاو "پلاسما" را جایگزین آن ‌کنیم.رییس انجمن جراحان قلب ایران خاطرنشان کرد: به طور کلی چک کردن تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها برای نگهداشتن آن‌ها در بهترین وضعیت کارایی یک ضرورت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha