سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۳
کد خبر: 49735

برخی از تبلیغات درمانی در حوزه پوست و مو غیر واقعی است و شهروندان باید مراقب این گونه تبلیغات باشند.

سلامت نیوز : مسعود ملکی مدیر گروه آموزشی پوست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به این‌که برخی از مراکز درمانی پوست و مو با تبلیغاتی همچون روش فوق ترکیبی کاشت مو، سلول درمانی و درمان با سلول‌های بنیادی پوست، PRPفرآوری خون و تزریق به بیمار، مزوتراپی سعی در جذب بیماران می‌کند، اظهار داشت: روش‌های درمانی که در تبلیغات عنوان می‌شود تا کنون در بخش درمان پوست کاربرد نداشته است و به هیچ عنوان مورد تائید دانشگاه نیست. 

ملکی درباره روش درمانی PRP که در برخی از تبلیغات مراکز درمانی پوست از آن استفاده می‌شود، اظهار داشت: این روش که از خون بیمار برای رشد استفاده می‌شود در درمان بیماری مفاصل و رواتولوژی کاربرد داشته اما هنوز در درمان بیماری‌های پوست تائید نشده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا ؛ دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره برخی از مداخلات درمانی در گروه‌های غیر متخصص از جمله آرایشگاه‌ها خاطر نشان کرد: در موارد گزارش شده در برخی از مداخلات درمانی از موادی از جمله اسید باتری برای برداشت خال و یا لایه برداری پوست استفاده می‌شود که این امر موجب بروز صدمات جبران ناپذیری به پوست می‌شود.

عضو مرکز تحقیقات پوست و مو دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این‌که در بخش درمان پوست در ارائه خدمت و میزان اثر پذیری آن اغراق و بزرگ نمایی می‌شود، خاطر نشان کرد: استفاده از مواد و محصولاتی که ممکن است تاثیری موقت داشته باشند علاوه بر ضرر رساندن به سلامتی بر اقتصاد خانواده نیز تاثیر می‌گذارد. مدیر گروه آموزشی پوست دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: کارایی و بی‌ضرر بودن برخی از موادی که در حال حاضر برای درمان مشکلات پوستی یا رفع چین و چروک پوست همچون لیزر یا بوتاکس استفاده می‌شود هنوز ثابت نشده و ممکن است در آینده موجب ابتلا به بیماری‌های مختلف در فرد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha