سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 49742

نسان به مدت چند روز می تواند بدون غذا از طریق چربی سوزی به سر ببرد در حالیکه آب موجود در بدن فقط برای مدت 24 ساعت کافی است.

زمانبندی صحیح نوشیدن آب
سلامت نیوز :  زهرا رضایی، کارشناس ارشد تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: حضرت رضا (ع) می فرمایند: از نوشیدن آب زیاد بپرهیزید زیرا ریشه هر بیماری است.

وی در ادامه مطلب خود افزود: آب از دو عنصر هیدروژن و اکسیژن تشکیل شده است که یکی از ضروری ترین مواد برای بدن است. انسان به مدت چند روز می تواند بدون غذا به سر ببرد و از چربی های ذخیره شده بدن استفاده کند ولی آب موجود در بدن فقط برای مدت 24 ساعت کافی است.رضایی تصریح کرد: با زمانبندی صحیح آب خوردن اثر آن را در بدن می توان بالا برد.وی ادامه داد: 2 لیوان آب بعد از بیداری کمک می کند به فعال کردن ارگان های داخلی بدن، همچنین 1 لیوان آب 3 دقیقه قبل از غذا کمک می کند به هضم راحت غذا.
رضایی گفت: 1 لیوان آب نیز قبل از گرفتن حمام کمک می کند به کاهش فشار خون.وی خاطر نشان کرد: همچنین 1 لیوان آب قبل از خواب به منظور جلوگیری از سکته مغزی و حمله قلبی مفید است.وی در پایان به افراد توصیه می کرد: به طور متوسط هر انسانی به نوشیدن 8 لیوان آب در شبانه روز احتیاج دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha