سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۵
کد خبر: 49752

محققان براساس تحقیقات جدید خود دریافتند که آپنه در هنگام خواب با گروهی از مشکلات شدید سلامتی از قبیل فشار خون بالا و بیماریهای قلبی ارتباط دارد.

سلامت نیوز :تحقیقات جدید حاکی است که اختلال در خواب در مورد افرادی که دچار سرطان می باشند؛ می تواند خطر مرگ و میر آنها را افزایش دهد.آپنه قطع دوره ای تنفس در طول خواب است که منجر به پایین آمدن سطح اکسیژن در خون می شود. این پدیده موجب خر و پف در خواب و خواب آلودگی در روز می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ افراد مبتلا به شدیدترین نوع آپنه یعنی افرادی که در یک ساعت خواب خود 30 بار یا بیشتر جریان تنفسی آنها قطع می شود - در مقایسه با افراد سرطانی که به آپنه در هنگام خواب دچار نیستند- 5 باربیشتر در معرض خطرمرگ قرار دارند.افراد سرطانی دچار آپنه خفیف در هنگام خواب یعنی آنهایی که 5 تا 14.9 بار قطع تنفس در ساعت دارند؛ 10 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به مرگ قرار دارند اما خطر مرگ در افراد سرطانی دچار آپنه متوسط یعنی آنهایی که 15 تا 29.9 بار در ساعت قطع تنفس دارند– دو برابر است.

درهمین حال، افراد سرطانی دارای آپنه شدید یعنی آنهایی که بیش از 30 بار قطع تنفس در یک ساعت دارند؛ 4.8 برابر بیشتر در معرض مرگ و میر قرار دارند.بر پایه این گزارش، در این حالت سلولهای سرطانی تلاش می کنند تا برای جبران کمبود اکسیژن رگهای خونی دیگر را گشاد کنند که این یک مکانیزم دفاعی است و هرچه رگهای خونی رشد بیشتری داشته باشند، گستردگی تومور بیشتر می شود.

دکتر استیون پارک، متخصص طب خواب در مرکزMontefiore  پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی در شهر نیویورک گفت: هر کس که خر و پف می کند، از خستگی شدید روزانه، کم حافظگی یا تمرکز پایین، فشار خون بالا و دیابت رنج می برد - حتی کسانی که در طول شب برای رفتن به حمام از خواب بیدار می شوند- باید برای تشخیص آپنه به پزشک مراجعه کنند.وی افزود: آپنه می تواند بدون خر و پف به خصوص در مورد خانمها ظاهر شود؛ بنابراین اگر به اندازه کافی در هنگام شب    می خوابید اما هنوز در طول روز احساس خستگی می کنید؛ به پزشک مراجعه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha