معاون پارلمانی وزیر بهداشت درباره اختصاص شش هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت به منظور رایگان شدن برخی خدمات بیمارستان‌های دولتی گفت: این مبلغ از محل بند ب ماده 34 طرح هدفمندی است و در صورت متوقف شدن فاز دوم طرح هدفمندی، امكان وصول آن با چالش مواجه می‌شود.

سلامت نیوز : معاون پارلمانی وزیر بهداشت درباره اختصاص شش هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت به منظور رایگان شدن برخی خدمات بیمارستان‌های دولتی گفت: این مبلغ از محل بند ب ماده 34 طرح هدفمندی است و در صورت متوقف شدن فاز دوم طرح هدفمندی، امكان وصول آن با چالش مواجه می‌شود.

دكتر سیدرمضان محسن‌پور در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: اختصاص 10 درصد از درآمد ناشی از هدفمندی یارانه‌ها به حوزه سلامت از محل صرفه جویی در یارانه‌هاست و زمانی محقق می‌شود كه خود طرح هدفمندی در جریان باشد. اكنون كه فاز دوم طرح هدفمندی به تعویق افتاده، باید ببینیم اختصاص این اعتبار به چه صورتی خواهد بود. اما در مجموع هدفمندی یارانه‌ها طرحی ملی است و متوقف نمی‌ماند.وی با بیان این كه تمام بیمارستان‌ها و تمام خدمات شامل این 6 هزار میلیارد تومان نمی‌شوند، ادامه داد: در صورت تحقق این 6 هزار میلیارد تومان، برای چگونگی ارایه خدمات در بیمارستان‌های دولتی كه خدمات بستری ارایه می‌دهند، برنامه داریم تا به این ترتیب مازاد بیمه، مبلغی از بیماران دریافت نشود.

معاون پارلمانی وزیر بهداشت تاكید كرد: برنامه وزارت بهداشت برای كاهش سهم مردم در پرداخت هزینه‌های سلامت و از جمله خدمات بستری در بیمارستان‌های دولتی، آماده است و در صورت تحقق اعتبار مربوطه، بلافاصله برنامه را اجرا می‌كنیم.وی گفت: در صورت تحقق این 6 هزار میلیارد تومان، بار سنگینی از دوش مردم برداشته می‌شود. از طرف دیگر كاهش سهم مردم در پرداخت هزینه‌های سلامت به زیر 30 درصد تكلیفی قانونی است.معاون پارلمانی وزیر بهداشت در پایان گفت: پیشنهادهای كمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای بودجه 91 بدون تغییر به تصویب رسیده و هیچ موضوعی رد نشده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha