برخی از والدین عادت دارند برای اینكه كودكان خود را وادار به انجام كار كنند، آنها را از دكتر و آمپول می‌ترسانند در حالی كه این شیوه اشتباه باعث می‌شود در مواقعی كه كودك بیمار می‌شود، برای بردن او به مطب پزشك و یا تزریق واكسن با مشكلات جدی مواجه شوند. ر

سلامت نیوز : برخی از والدین عادت دارند برای اینكه كودكان خود را وادار به انجام كار كنند، آنها را از دكتر و آمپول می‌ترسانند در حالی كه این شیوه اشتباه باعث می‌شود در مواقعی كه كودك بیمار می‌شود، برای بردن او به مطب پزشك و یا تزریق واكسن با مشكلات جدی مواجه شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ متخصصان اطفال تاكید دارند كه والدین می‌توانند با رعایت برخی نكات و انجام برخی رفتارهای خاص از ناسازگاری نوزادان و كودكان در مواقع تزریق واكسن یا آمپول پیشگیری كنند.به گزارش سایت اینترنتی ای بی سی تونیوز، این متخصصان توصیه می‌كنند:

- اگر می‌خواهید به نوزاد خود واكسن بزنید می‌توانید روش 5-S را امتحان كنید. در این روش به والدین توصیه می‌شود نوزاد را داخل پتو یا ملحفه تمیز بپوشانید سپس او را به پهلو یا روی شكم بخوابانید، آرام آرام او را تكان دهید و دعوت به سكوت كنید و به او شیر بدهید تا كاملا آرام شود. پس از آن كه كودكتان آرام شد از متخصص بخواهید واكسن او را تزریق كند.

- هم چنین می‌توانید قبل از تزریق به نوزادتان یك محلول قندی بدهید. مطالعات نشان داده كه این روش كمك می‌كند كودك در طول تزریق یا بعد از آن كمتر گریه كند.

- اگر فرزندتان بزرگ‌تر است، می‌توانید در مورد او از روش سرفه كردن عمدی استفاده كنید. یك مطالعه جدید نشان می‌هد سرفه كردن قبل و در طول تزریق واكسن درد ناشی از تزریق را در كودكان 4 تا 5 ساله و 11 تا 12 ساله كاهش می‌دهد.

- والدین هم چنین می‌توانند از تكنسین تزریق واكسن درخواست كنند كه از اسپری‌های بی حسی موضعی در محل تزریق استفاده كنند. اگرهیچ یك از این روشها جواب نداد از وسایل یا ابزاری مثل تلفن همراه برای پرت كردن حواس كودكتان استفاده كنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha