چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۰
کد خبر: 49780

دبیر انجمن داروسازان ایران گفت: قیمت گذاری دارو در داروخانه های سراسر كشور یكسان و از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی صورت می گیرد.

قیمت گذاری دارو در سراسر كشور یكسان است
سلامت نیوز : مهدی سجادی در گفت و گو با ایرنا درباره ادعای تفاوت قیمت داروها در برخی از داروخانه اظهار داشت: نوسان قیمت دارو در داروخانه ها، ادعای غیر واقعی است و آنرا، نمی پذیرم.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی قیمت دارو را به صورت یكسان در سراسر كشور اعلام می كند.سجادی تصریح كرد وقتی تغییر قیمت داروها اعلام می شود اعمال این تغییر بلافاصله قابل اجرا است چرا كه هنگامی وزارت بهداشت بخشنامه ای به داروخانه ها ارسال می كند، داروخانه ها مكلف می شوند این تغییرات را اعمال كنند.سجادی اضافه كرد: براین اساس از زمان اعلام قیمت داروها تا زمان اجرای آن ممكن است یك هفته تا 10 روز این نوسان قیمت وجود داشته باشد.

دبیر انجمن داروسازان ایران تاكید كرد از سوی دیگر برخی از داروخانه ها اطلاعی از تغییر قیمت ها نداشته و در نتیجه تغییر قیمت ها را اعمال نمی كنند به همین دلیل افراد در مراجعه به داروخانه ها با این نوسان مواجه می شوند.سجادی عدم اطلاع رسانی تغییر قیمت داروها به داروخانه ها را یكی از دلایل نوسان قیمت داروها برشمرد و گفت: چنانچه در این زمینه اطلاع رسانی به داروخانه ها به صورت همزمان صورت گیرد، دیگر شاهد این نوسان نخواهیم بود.

وی افزود: قیمت داروها روزانه و هفتگی تغییر نمی كند درصورتی كه امكان دارد قیمت یك دارو تا چندین سال هم تغییر نكند.سجادی گفت: یكی از دلایل نوسان قیمت دارو در داروخانه ها تاخیر در اطلاع رسانی به داروخانه ها برای تغییر قیمت ها است.به گفته وی نوسان قیمت داروها ارتباطی به دریافت حق فنی داروها ندارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha