چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 49784
سلامت نیوز: پیش از این، افزایش قند خون و ورم شدید دست و پا و صورت در طول دوره بارداری به این علت كه علائم آنها پس از زایمان از بین می رود امری طبیعی محسوب می شد.
نیكول شرز در سن 18 سالگی برای اولین بار باردار می شود. بارداری او بدون هیچ مشكلی ادامه می یابد. اما در هفته 35 بارداری به دلیل ورم شدید دست و پا مجبور به انجام زایمان زودهنگام می شود. كارشناسان به تازگی دریافته اند كه مشكلاتی كه نیكول در طول دوره بارداری با آن مواجه شد، نشانه وضعیت قرمز است و این احتمال وجود دارد كه این مشكلات موقتی نباشد و مادر را در آینده با مشكلات قلبی درگیر كند.
نتایج تحقیات انجام شده در انجمن قلب آمریكا نشان می دهد كه  مشكلات بارداری می تواند یكی از فاكتورهای بروز ناراحتی های قلبی در خانم ها باشد. معمولاً این مشكلات پس از گذشت 18 سال از زایمان در خانم ها ظاهر می شوند.
ورم شدید دست و پا در اثر بالا رفتن سریع فشار خون و پروتئین در ادرار و معمولاً بعد ازهفته های 20 بارداری بوجود می آید. مادرانی كه دچار این وضعیت می شوند معمولاً پس از زایمان بهبودی كامل  به دست می آورند و خطری آنها را تهدید نخواهد كرد. زمانی كه فشار خون مادر بالا می رود، نوزاد با خطر زایمان  زودرس، مشكلات تنفسی و مسائل دیگر و مادر نیز با مشكلات قلبی و عروقی در آینده مواجه خواهد شد.
خانم هایی كه دچار دیابت بارداری می شوند، سایز نوزادان آنها در هنگام تولد به شكل غیر معمول بزرگ خواهد بود و البته خطر زایمان زودرس آنها را تهدید خواهد كرد. این گروه از خانم ها نیز درآینده با بروز ناراحتی های قلبی روبرو خواهند بود. بزرگ بودن سایز نوزادان در  این گروه از خانم ها به علت دیابت دوران باری است نه به دلیل مسائل ژنتیكی و یا ارثی.

منبع:نی نی سایت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha