گرانی قیمت داروهای بیمارن ام اس مورد توجه جدی است / این بیماری سیستم عصبی را مختل می کند که جمعیت گرفتار بیشتر بانوان جوان هستند.

سلامت نیوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با اشاره به گرفتاری گروهای سنی جوان و بانوان به بیماری ام اس گفت: گرانی قیمت داروهای بیمارن ام اس مورد توجه جدی است.

رحیم سروری زنجانی قائم مقام وزیر بهداشت ودرمان در استان در بزرگترین گردهمایی و همایش بمناسبت روز جهانی ام اس در جمع مقامات استانی وجمعی از خیرین و بیماران و فعالان انجمن حمایت از بیماران ام اس با اشاره به این بیماری مزمن گفت: این بیماری سیستم عصبی را مختل می کند که جمعیت گرفتار بیشتر بانوان جوان هستند. به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ سروری با اشاره به مشکلات ویژه بانوان مبتلا به ام اس افزود: به تبع حمایت از این گروه باید اقدامات موثر انجام گیرد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی استان زنجان در ادامه با بیان اینکه منشاء این بیماری مشخص نیست تصریح کرد:در بانوان ابتلاء به این بیماری 3-2 برابر مردان است.قائم مقام وزیر در استان زنجان سلامت خانواده را در گرو سلامت مادران دانست وخاطر نشان کرد: با توجه به گرفتاری مادران به این بیماری باید اقدامات سنجیده در این زمینه انجام گیرد.

سروری با اشاره به عدم درمان قطعی در این زمینه یاد آور شد: کنترل و کاهش تعداد حملات وبازتوانی دراین بیماران مورد توجه است. وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به گرانی قیمت داروهای این بیماری افزود: تغییر شیوه زندگی وبازتوانی موثر در گسترش این بیماری و جلوگیری از آن مهم واساسی است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی استان زنجان در ادامه با بیان چالشهای در این زمینه گفت: گرانی داروها، ناقص بودن پوشش بیمه‌ای این داروها، تجویز غیر منطقی داروها وایجاد بی اعتمادی برخی از اشخاص در موضوع ارائه داروها در مورد بیماران خاص از جمله چالش‌های رو بروی این بیماران است. وی موضوع سلامتی را یک تکلیف دانست و اظهار داشت: با راه اندازی ارائه خدمات پزشک خانواده در سه مرحله پزشک عمومی وتخصصی وفوق تخصی با ارائه خدمات رایگان معاینه و ارائه دارو به بیماران، بخشی از مشکلات این گروه نیز حل می‌شود.

سروری در ادامه با تاکید بر همکاری مردم در این زمینه افزود: با انجام این طرح شاهد جامعه سالم ،ایمن وشاداب خواهیم بود. وی در بخشی از سخنان خود از راه اندازی داروخانه‌هایی در زنجان وابهر در این زمینه گفت:‌در بیمارستان ولیعصر نیز خدمات به بیماران ام اس رایگان انجام می گیرد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با اشاره به وجود 11مجتمع خیریه در استان افزود: ما جزو استانهای الگو در این زمینه خواهیم بود. این گردهمایی با معرفی کوچک ترین حامی و خیر این انجمن "حسین وقوعی"با 13 سال سن و رونمایی از تمبر ویژه این جمعیت خیریه پایان یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha