به گفته عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران به دنبال استفاده از استخرهای عمومی احتمال انتقال بیماری‌های عفونی از جمله عفونت‌های قارچی افزایش می‌یابد.

دكتر "كامكار بلیغی" متخصص پوست و مو در گفت‌وگو با ایرنا گفت در فصل تابستان و شروع گرمای هوا متعاقب استفاده از استخرهاو مكان‌های عمومی احتمال انتقال بیماری‌های پوستی افزایش می‌یابد.

به گفته وی عفونت‌های قارچی و عفونت‌های ویروسی پوست از جمله شایعترین بیماری‌های پوستی هستند كه از این طریق انتقال می‌یابند.

این متخصص پوست و مو با بیان اینكه در بسیاری از موارد با رعایت بهداشت فردی می‌توان از بروز این بیماریها پیشگیری كرد افزود رعایت نكاتی ساده همچون زدن پاها در حوضچه‌های مواد ضدقارچی، استحمام روزانه و استفاده از وسایل شخصی همچون دمپایی و حوله نقش مهمی در جلوگیری از انتقال و شیوع بیماری‌های پوستی ناشی از استخرها دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت در فصل گرما انتقال برخی باكتری‌های پوستی نیز افزایش می‌یابد زیرا بعضی از باكتری‌هاو قارچ‌های پوستی همچون زخم‌های تاولی در فصل گرما محیط مناسب تری برای رشد و نمو دارند.

دكتر بلیغی گفت بیماری‌های قارچی پوست برای رشد و نمو نیاز به رطوبت بیشتری دارند به همین خاطر این قارچهای پوستی بیشتر در كشاله ران و یا كف پا مشاهده می‌شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران یادآور شد یكی دیگر از مشكلاتی كه در فصل تابستان بیشتر شیوع پیدا می‌كند عرق سوز شدن بدن است كه با رعایت بهداشت فردی می‌توان از شدت یافتن آن جلوگیری كرد.

وی گفت بیماری‌های قارچی بدن از جمله قارچ تنه از مشكلات شایع در فصل گرما است كه در بیشتر موارد مشاهده می‌شود و از جمله علل شایع مراجعه افراد به مطب‌های متخصصین پوست و مو است.

دكتر بلیغی گفت با رعایت نكات و اصول بهداشتی ساده و به خصوص رعایت بهداشت فردی می‌توان تا حد زیادی از این بیماریها و مشكلات پوستی جلوگیری كرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha