دکترکامران باقری لنکرانی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت : افزایش تولید مقالات علمی ،ایران را در سالهای 2005و 2006در زمره پنج کشور پر شتاب در تولید علم در جهان در آورده است .

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازباشگاه خبر نگاران، باقری لنکرانی درمراسم افتتاح پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم در دانشگاه شهید بهشتی گفت : دستیابی به این موفقیت توانمندی دانشمندان ایرانی را با کمترین هزینه و امکانات نشان می دهد.


وی افزود : در زمینه تحقیقات علوم پزشکی در سالهای اخیر کارهای زیادی انجام شده است که اکنون شاهد به ثمر رسیدن آنها هستیم .


وی گفت : بودجه دانشگاهها در زمینه پژوهش 80 میلیارد تومان است اما امسال خارج از بودجه مصوب دانشگاهها اعتبار لازم برای حمایت از تحقیقات کاربردی و پژوهشی درنظر گرفته شده است .


دکتر لنکرانی تربیت نیروی تخصصی به عنوان پی اچ دی را از دیگر برنامه های وزرات بهداشت برای افزایش تحقیقات در کشور برشمرد.


وی گفت : تربیت نیروهای تخصصی در مقطع پی اچ دی موجب گسترش آموزش ها ،ارتقای محیط های آموزشی و پاسخگویی به دانشجویان نخبه می شود .


وزیر بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی با بیان این که طبق برنامه توسعه چهارم باید 25درصد از دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مقطع پی اچ دی باشند افزود : در 20 ماه گذشته ظرفیت این مقطع را افزایش داده ایم و تقربیا به اهداف برنامه توسعه دست یافته ایم .


وی اضافه کرد : با برنامه های انجام شده حتی می توان از برنامه پیش افتاد و به نیازمنطقه پاسخ داد .


دکتر لنکرانی با اشاره به ارسال 80 طرح بزرگ تحقیقاتی به وزارتخانه در یک سال اخیر گفت : از این تعداد تاکنون 30 طرح مرحله داوری را پشت سرگذاشته است وامیدواریم این طرح ها با شتاب بیشتری به انجام برسد .


وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تعداد مراکز تحقیقاتی مصوب را در کشور 145 مرکز عنوان و اضافه کرد : علاوه بر این 100مرکز فعال نیز وجود دارد که غیر مصوب هستند .


وی اضافه کرد : از 145 مرکز مصوب فقط 35 مرکز ردیف بودجه دارند و بقیه با بودجه دانشگاه ها فعالیت می کنند .


دکتر لنکرانی با بیان این که تبدیل کردن علم به علم درون زا و بومی از اهداف وزارت بهداشت است تصریح کرد : آنچه که باعث شتاب بیشتر کشور می شود علم درون زا و بومی است .


وزیر بهداشت همچنین به تاریخچه پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اشاره کردوگفت : تحقیقات بزرگی در کشور از جمله طرح ید درمانی به کمک محققان این پژوهشکده انجام شده است .


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha