سلامت نیوز: رییس پنجمین كنگره بین المللی جراحی قلب و عروق گفت: كاهش سن شیوع بیماریهای قلبی در كشور هشداری برای سلامت جامعه است.

دكتر سعید عبدالحسینی در حاشیه این كنگره بین المللی در مشهد طی گفتگو با خبرنگاران افزود: هم اكنون سن شیوع بیماریهای قلب و عروق به كمتر از 40 سال كاهش یافته است.

وی اظهار داشت: تغییر سبك زندگی، اصلاح رژیم غذایی، كاهش استرس و پرهیز از استعمال دخانیات از جمله راهكارهای كنترل بیماریهای قلب و عروق در كشور است.

او تاكید كرد: استرس و رژیم غذایی نادرست از عوامل مهم در ایجاد و گسترش بیماریهای قلبی در كشور به شمار می روند.

دكتر عبدالحسینی اظهار داشت: باید با برنامه ریزی دقیق، منسجم و همه جانبه برای پیشگیری و كنترل بیماریهای قلبی در كشور اقدام كرد.

وی با اشاره به دستاوردهای متخصصان ایرانی در زمینه كنترل بیماریهای قلب و عروق گفت: هم اكنون ایران در زمینه تشخیص و درمان بیماریهای قلب و عروق به پیشرفتهای چشمگیری دست یافته است.

او افزود: در این راستا آستان قدس رضوی با برپایی كنگره های بین المللی جراحی قلب و عروق كه امروز شاهد پنجمین مورد آن هستیم گامهای مهم و مثبتی را برداشته است.

وی استقبال پزشكان و متخصصان برجسته قلب سراسر جهان از كنگره های جراحی قلب و عروق در مشهد را قابل توجه و افتخار آمیز دانست و گفت: در پنجمین كنگره بین المللی جراحی قلب و عروق در مشهد افزون بر 80 نفر از پزشكان قلب از آمریكا و كشورهای اروپایی حضور دارند.

منبع:ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha