چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۷
کد خبر: 49832
سلامت نیوز: خانم‌ها معمولا بیش از آقایان به ایجاد و بروز نشانه‌های چین و چروك بویژه در ناحیه صورتشان حساسند. اگر می‌خواهید این دشمنان زیبایی یا نشانه‌های پیری دیرتر به سراغتان آید، اولین قانون خودداری از اخم كردن است!

وقتی اخم می‌كنید سلول‌های پوست در برخی نقاط پیشانی و بین ابرو كشیده و در برخی بخش‌ها جمع می‌شود و اگر اخم حالت عادت پیدا كند، حالت كشسانی پوست از بین رفته، به همین صورت باقی می‌ماند.

اخم در مواقع ناراحتی، اخم هنگام دقت كردن و تمركز، اخم حین تماشای تلویزیون، اخم موقع خواندن و... را كنار بگذارید تا پوستتان دیرتر چروك شود.

به جای چنین عادتی، خودتان را به ماساژ و مالش نرم پیشانی، و بسته به خشك یا چرب بودن پوستتان، استفاده از كرم‌های چرب یا مرطوب‌كننده عادت دهید كه تركیب ماساژ با آنها سبب افزایش گردش خون و در نتیجه از بین رفتن چین و چروك می‌شود.

اشعه‌های مضر مثل یو.وی دشمن شادابی پوست و عاشق حك كردن و نقش زدن چین‌ و چروك‌ها بر پوست بدن است. بنابراین، هنگام خروج از منزل یا قرار گرفتن در برابر آفتاب، حتما از كرم‌های مناسب ضدآفتاب استفاده كنید.

علاوه بر كرم‌ها، استفاده از لوسیون‌ها و ژل‌ها، حتی گونه طبیعی آنها نیز برای رفع یا جلوگیری از ایجاد چین‌های پوستی موثر است. یكی از این ژل‌های طبیعی، ماده درون برگ آلوئه‌وراست.

یك برگ از این گیاه جوانی را كه در فروشگاه‌ها و عطاری‌ها پیدا می‌شود در كیسه‌ای نایلونی بگذارید و درون یخچال نگه دارید.

هر بار كه قصد استفاده از آن را دارید، با چاقو یك برش عرضی به اندازه یك بند انگشت جدا كنید، سپس به گونه‌ای از میان ژل به دو قسمت كنید كه هر دو قسمت در یك سمت پوست سبز و در سمت دیگر بخش ژلدار برگ را در بر گرفته باشد.

پس از حمام آن را روی پوست صورت و دست‌هایتان بمالید تا معجزه نرم‌كنندگی طبیعی و شادابی پوستتان را احساس كنید. می‌توانید با نوك ناخن خراش‌هایی چند روی ژل آن ایجاد كنید تا حالت آبكی بیشتری بگیرد و بهتر روی پوستتان بنشیند.

خوردن آب سیب و هویج، مالیدن پوست لیمو و خیار، روغن زیتون و روغن دانه كتان روی پوست هم از روش‌های موثر معروف برای كاهش پژمردگی و از دست رفتگی خاصیت كشسانی سلول‌های پوست است.

دانه كتان خوراكی می‌تواند با خاصیت ضدچربی خود، تجمع چربی را كاهش داده، به زیباتر به نظر رسیدن شما كمك كند؛ البته در مصرف آن زیاده‌روی نكنید.


منبع: جام جم آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha