چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۶
کد خبر: 49834
سلامت نیوز: معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: 15 هزار شهر با جمعیت بیش از یك میلیون نفر در طرح جامع غربالگری دیابت به منظور كاهش آمار بیماران قلبی قرار گرفتند.

دكتر حسن امامی رضوی در حاشیه پنجمین همایش بین المللی جراحی قلب و عروق ایران، در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: بیماران دیابتی از جمله مهمترین گروههای در معرض ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی هستند بنابراین برنامه نظام جامع سلامت در بیماران دیابتی در زمینه پیشگیری، شناخت زودرس و درمان انجام شده است.

وی اظهار داشت: همچنین تمام جمعیت شهرهای بالای یك ملیون نفر غربالگری و بیماران دیابتی شناخته شده و تحت مراقبتهای ویژه قرار گرفته اند لذا با ارایه آموزشهای لازم از بروز بیماریهای قلب و عروق در بیماران دیابتی پیشگیری می شود.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی افزایش تعداد مبتلایان به بیماریهای قلب و عروق را چالش عمده این حوزه دانست و ادامه داد: بالاترین میزان بار بیماریها، مربوط به بیماران كشور در حوزه قلب و عروق است.

امامی رضوی گفت: ارتقا سلامت در كشور منوط به تغییر سبك زندگی است از این رو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با همكاری وزارتخانه های ورزش و جوانان و آموزش و پرورش برنامه هایی را در جهت افزایش فعالیتهای فیزیكی و جسمی به انجام رسانده است.

وی در ادامه همچنین گفت: پس از اینكه شورای عالی سلامت در چهار سال گذشته بحث پایین آوردن ترانس روغن را مطرح كرد به علت عدم پیگیری نهادهای مرتبط با كارخانه های تولیدكننده در تبدیل روغن، میزان ترانس روغن به سه درصد رسید كه می بایست بسیار پایین تر از این مقدار می شد و به دلیل عدم پیگیری این موضوع میزان ترانس روغن هم اینك سه درصد است.

وی اظهار داشت: بر این اساس نظام سلامت و سازمانهای تولیدكننده باید در این عرصه فعالیتهای بیشتری را انجام دهد.

پنجمین همایش بین المللی جراحی قلب و عروق صبح امروز با حضور متخصصان این حوزه از سراسر دنیا در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد آغاز به كار كرد.

این همایش تا جمعه دوازدهم خرداد ماه جاری ادامه دارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha