سلامت نیوز: رییس انجمن جراحی قلب ایران گفت: گرفتگی عروق قلبی در صدر بیماریهای قلب و عروق در ایران قرار دارد و نیز قشر بزرگسال و میانسال بیشترین تعداد عملهای جراحی را در این زمینه به خود اختصاص داده اند.

دكتر محمدعلی یوسف نیا در حاشیه پنجمین همایش بین المللی جراحی قلب و عروق ایران در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد در جمع خبرنگاران افزود: هم اینك 40 هزار عمل جراحی قلب در سطح كشور انجام می شود و مراكز و تعداد متخصصان و جراحان قلب در حال افزایش است.

وی گفت: انجام پیوند قلب و عروق در میان تكنیكهای مختلف جراحی قلب و عروق بسیار ساده می باشد و این درحالی است كه نگهداری بعد از عمل پیوند قلب بسیار مهم می باشد و گروه نگهداری بعد از عمل جراحی، می بایست دانش و تجربه كافی داشته باشد تا بتواند از بیماران حفاظت و نگهداری كند.

او افزود: در صورتی كه بخش نگهداری بعد از عمل جراحی پیوند قلب در كشور تقویت شود آمار زنده بودن بیماران افزایش خواهد داشت.

رییس انجمن جراحی قلب ایران در ادامه با تاكید بر لزوم ایجاد نظام هماهنگ در زمینه ساماندهی و یكپارچه سازی جراحیهای قلب و عروق در كشور گفت: می بایست نظام آگاه با شركت تمامی مراكز جراحی قلب ایجاد شود و به صورت كاملا بی طرف قضاوت كند و نقاط ضعف در این حوزه را از بین برده و نقاط قوت این بخش را تقویت كنند تا به نتایج بهتری دست یابیم.

دكتر یوسف نیا همچنین با اشاره به لزوم جداسازی بخشهای مختلف جراحی قلب در كشور افزود: وضعیت جراحی قلب اطفال باید از دیگر بخشهای جراحی قلب جدا شود، در گذشته این امكان وجود نداشت زیرا تعداد جراحان و مراكز تخصصی بسیار كم بود و بیماران متفاوت با یكدیگر درمان می شدند.

وی ادامه داد: اما هم اینك باید بیماران مختلف جدا شوند زیرا انجام جراحیها به صورت تخصصی دارای نتایج بسیار بهتر از انجام جراحی توسط تیم جراحی عمومی در حوزه قلب و عروق است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha