چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۳
کد خبر: 49838
سلامت نیوز: «من خیلی چاقم»! این جمله را حتما خیلی شنیده‌اید و احتمالا بارها هم فكر كرده‌اید كه چرا این فرد كه اصلا چاق نیست این جمله را به زبان می‌آورد.


زنانی كه از خودشان بیزار‌هستند


وای، چرا لاغر نمی‌شوم، چرا همیشه اضافه‌وزن دارم؟ این جمله‌ای است كه هر روز از دوست و آشنا می‌شنوید و هرازگاهی هم خودتان جلوی آینه به‌خودتان می‌گویید اما نتایج تحقیقی كه در فصلنامه روانشناسی زنان به چاپ رسیده نشان می‌دهد حدود 93درصد از زنان در معرض «فت‌تاك» (حرف‌های منفی زدن در مورد چاقی) قرار دارند و یك‌سوم آنها هم این كار را به‌طور روزانه انجام می‌دهند. می‌دانید این مسئله ناشی از چیست؟ ناشی از حس بد شما نسبت به بدنتان است.


دیوار محافظی به نام انتقاد از خود

اما چرا ما از بدنمان بیزاریم؟ دكتر مارگو ماین، متخصص روانشناسی و محقق زبان و شكل بدن عقیده دارد زنان معمولا دوست دارند از بدنشان بد بگویند تا یك حفاظ عاطفی برای خودشان ایجاد كنند. به عبارتی با حرف زدن در مورد بدشكلی بدنشان دست پیش می‌گیرند تا دیگران آنها را مسخره نكنند یا مورد انتقاد قرار ندهند. از طرفی توجه نشان دادن به شكل بدن حواس ما را پرت می‌كند تا كمتر به مشكلات بزرگ‌تر زندگی مثل مشكلات اقتصادی، مسائل زندگی مشترك، تعادل برقرار كردن بین كار و خانواده یا جا افتادن در شغل جدید فكر كنیم. متاسفانه بیشتر انسان‌ها حداقل یك یا چند بدشكلی در بدنشان یا ضایعاتی در صورتشان دارند و آنقدر خودشان را درگیر این قضایا می‌كنند كه فراموش می‌كنند چیزهای زیادی جزو ظاهر هستند كه اهمیت دارند.


به جای اینكه به این فكر كنید كه در لباس مهمانی چطور خواهید بود و كجای بدنتان را باید لاغر كنید یا چه موادی به‌صورت‌تان بزنید، این كارهای كوچك را انجام دهید تا با این حس بدتان نسبت به‌خودتان مقابله كنید.

شما زیبایید

رژیم غذایی بگیرید: دكتر رزی مالیناری، استاد دانشگاه كارولینای شمالی پیشنهاد می‌كند كه 3روز، روزه بگیرید و در این 3 روز از تلویزیون، اینترنت و مجله خواندن پرهیز كنید. بعد هم تصمیم بگیرید از این به بعد تا جایی كه می‌توانید از اطلاعاتی كه شما را ناراحت و نگران می‌كند دوری كنید و به جای آن اطلاعات خوب، مفید و خوشحال‌كننده به خورد مغزتان بدهید. اصلا به حجم بالای تبلیغات لاغری و رژیم‌های ورزشی و كرم‌های پوستی فكر نكنید و مطمئن باشید شما زیبایی‌های خودتان را دارید.

تشكر كنید


همیشه از بدنتان تشكر كنید: بدنتان برای شما كلی كار می‌كند. قلبتان بدون ثانیه‌ای توقف مرتب می‌زند، نفس می‌كشید، مزه غذا را با زبانتان می‌چشید و لذت می‌برید و با پاهایتان از جایی به جای دیگر می‌روید. قبل از اینكه بخوابید به این فكر كنید كه چه بدن فوق‌العاده‌ای دارید نه اینكه فكر كنید واقعا چقدر بد به‌نظر می‌رسید.

پیروزی‌هایتان را فهرست كنید


فهرست موقعیت درست كنید: روی یك كاغذ هدف‌هایی را كه تا‌كنون در زندگی‌تان توانسته‌اید به آنها برسید را فهرست كنید. مثلا رفتن به دانشگاه و فارغ‌التحصیل شدن یا پیدا كردن كار. بعد ببینید برای رسیدن به كدام یك از این هدف‌ها به‌خودتان افتخار می‌كنید؟ حقیقت این است كه ارزش ما در برخورد با دیگران ممكن است بیشتر با ظاهر ما سنجیده شود تا با هدف‌هایمان اما حقیقت این است كه ارزش واقعی ما به هدف‌هایی است كه با سرسختی و صبر به آنها رسیده‌ و درس‌هایی است كه از آنها گرفته‌ایم.

منبع: برترین ها

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha